Eroon uusasiakashankinnan stressistä – Ensikontaktoinnin palvelu on tuonut mielenrauhaa niin laadun kuin määränkin suhteen

“Tämä olisi hyvä oikeastaan kenelle vaan, kuka haluaa uusia asiakkaita. En näe, että kenellekään olisi tästä haittaa.”
Insinööritoimisto HTTC:lla uusasiakashankintaa on aiemmin tehty omin resurssein. Henkilöstön arvokasta aikaa on kulunut paljon googlailemiseen ja sähköpostin lähettämiseen. Yhteistyö Hummin kanssa aloitettiikin osittain tämän aikaresurssin vapauttamiseksi.
“Nyt me voimme keskittyä omaan työhömme ja annamme ammattilaiselle ensikontaktoinnin työn. Minun työni on tällä saralla vähentynyt selvästi”, reflektoi HTTC:n kylmäkontaktointia aiemmin tehnyt Teemu Saarinen.
Ajallisen resurssin kasvattamisen lisäksi yhteistyö Hummin kanssa on vähentänyt uusasiakashankintaan liittynyttä stressiä.
“Minun ei tarvitse stressata, tehdäänkö me riittävästi uusasiakashankintaa.”
Systemaattinen prosessi on tuonu mielenrauhaa myös kontaktoinnin laadun suhteen. Saarinen on tyytyväinen toimintamalliin, jossa prospekteja lähestytään uudelleen, mikäli ensimmäinen viesti ei tuota reaktiota.
“Minulla jäi tämä aiemmin tekemättä. Jos kukaan ei vastannut, laitoin seuraavan viestien ehkä vuoden päästä. On hyvä, että Hummin kanssa tästä pidetään huolta”, pohtii Saarinen.
Tulokset ovat yhteistyön alusta alkaen olleet hyvät, ja Saarinen onkin tyytyväinen saamiinsa keskustelunavauksiin.
“En oikein tiennyt, mitä odottaa. Paljon olemme saaneet tarjouskyselyitä ja viestejä, joissa pyydetään lisätietoa meiltä”, kertoo Saarinen.
Myös yhteistyö Hummin kanssa on ollut sujuvaa. Erityisesti asiakaspalvelu on Saarisen mielestä ollut nopeaa ja toimivaa.
“Kun olen laittanut sähköpostia ja pyytänyt tai kysynyt jotain, ei ole montaakaan minuuttia mennyt, kun olen saanut vastauksen.”