Siirry sisältöön
Humm
  • Ratkaisut
    • Monikanavaiset palvelut
      • Monikanavainen asiakaspalvelu
      • Monikanavainen myynti
      • Palveluautomaatiot
    • Datapalvelut
      • Ohjausryhmät
      • Arvoraportit
      • CRM-datan rikastaminen
    • Suunnittelupalvelut
  • Tietoa
    • Blogi
    • Kokemuksia
    • Materiaalit
  • Rekry
  • Ota yhteyttä

Kohdentamisella laadukkaita keskusteluja ja uutta ymmärrystä kohderyhmästä

  • Jaa artikkeli Twitterissä
  • Jaa artikkeli Linkedinissä
  • Jaa artikkeli Facebookissa
Northboundin asiakaskokemus – Wunderdog: Kohdentamisella laadukkaita keskusteluja ja uutta ymmärrystä kohderyhmästä

“Me etsitään jatkuvasti uusia tapoja ottaa yhteyttä mahdollisiin asiakkaisiin, ja meillä on kiinnostus kokeilla aina uusia juttuja.”

Wunderdogin Business Developer Mikael Antila kertoo, että Hummin palvelulla haettiin tukea uusien potentiaalisten asiakkaiden tavoittamiseen, kun oma aika ei tuntunut riittävän uusasiakashankinnan riittävään priorisointiin.

“Kylmäkontaktointia on siis tehty, mutta se on ollu ehkä enemmän sellasta täsmäiskua. Jokaisella kontaktilla ollut selkä syy, miksi juuri tiettyyn firmaan ollaan yhteydessä”, kertoo Antila, jonka työnkuvaan uusasiakashankinta isolta osin kuuluu.

Uusasiakashankinnan systemaattisuuden ja jatkuvuuden tueksi on Wunderdogilla haluttu testailla erilaisia tukitoimia. Aiemmin yritys on tehnyt yhteistyötä myös kylmäsoittoja tekevän kumppanin kanssa. Hummin kohdalla haluttiin kokeilla toisenlaista tapaa tekemiseen.

Kohdentaminen kylmäsähköpostin etuna

Mikael Antila näkee kylmäsoittoon verrattuna sähköpostilähestymisen vahvuutena keskustelun helpon tallentamisen ja jatkamisen.

“Ehkä isoin ero on se, että sähköpostista puheluun verrattuna jää jokin jälki, josta on helppo jatkaa sitä keskustelua, kun liidi tulee sähköpostiin. Ei ole kysymysmerkkiä, mitä on aiemmin puhuttu.”

Toiseksi sähköpostikampanjoiden eduksi Antila nostaa kohderyhmien testaamisen ja kohdennetut kampanjat. 

“Kun halutaan valita joku kohderyhmä, viestillä saa paremman käsityksen, miten se valittu kulma ja kohderyhmä toimii. Sähköpostilla on aina sama lähestyminen, kun taas yksittäisten puheluiden välillä on vaihtelua.“

Mikael Antila kokee, että Hummin palvelun mahdollistama kampanjoiden kohdentaminen antaa uudenlaisia mahdollisuuksia verrattuna esimerkiksi buukkauspalveluihin ja suosittelee Hummin palvelua kaikille, joille uusasiakashankinta ja sen kehittäminen on tärkeää.

“Jos kokee, että uusasiakashankinta on tärkeää, siihen halutaan panostaa ja on lisäksi kokeilunhaluinen, kannattaa testata myös kylmäsähköpostia”, tiivistää Antila.

Hyötyä pitkällä tähtäimellä

Hummin kautta Mikael Antila on saanut työpöydälleen monia hyviä keskusteluja. Kampanjoista saadut keskustelunavaukset ovat pitäneet miehen kiireisenä ja omaa ensikontaktointia on saanut arjessa hieman vähentää.

“Kampanjat ovat tuoneet enemmän lämpimiä liidejä ja enemmän tekemistä sitä kautta. Moni saatu kontakti ei aina heti johtanut jatkotoimenpiteisiin, mutta saadut liidit ovat sellaisia, mihin minun pitää palata myöhemmin. Näen, että hyöty tulee sieltä pitkällä tähtäimellä, vaikka liidit eivät heti johtaisi kauppaan. Kaikkiaan olen tyytyväinen, että saimme avattua hyviä keskusteluja.”

Joustavuutta ja ratkaisukykyä

Mikael Antila ei ollut alusta asti yhteistyössä mukana, vaan nappasi viestikapulan kollegaltaan hieman aloituksen jälkeen. Erityisesti tässä vaiheessa Hummin päästä tehty raportointi auttoi pääsemään kyytiin.

“Ihan aluksi raportoinnista oli erityisen paljon hyötyä. Se antoi yleiskuvan, mitä on tehty ja missä ollaan menossa.“

Yhteistyötä Hummin kanssa Antila kuvailee kokonaisuudessaan helpoksi ja yhteydenpitoa sujuvaksi. 

“Hummin suunnasta on ollut hyvää joustavuutta ja ratkaisukykyä. Jos meillä on meidän päässä haasteita, Hummilta on autettu viemään kampanjaa eteenpäin.”

Kokemuksia

Etteplan

Myynnin tuella suunnataan työaika oikeisiin asioihin 

Etteplan

Silta

Laadukkaita liidejä ja hyvää fiilistä Sillan myyntitiimiin

Click2Contract

”Ostaisin uudelleen” – Laadukas ratkaisu myyntiputken alkupäähän 

NGS Finland

Yhteistyö täytti kalenterin tapaamisilla ja nosti myynnin uudelle tasolle 

NGS Finland Northbound-referenssi

Laavu Performance

Laavu löysi Hummista oivallisen kumppanin – paljon laadukkaita liidejä ja toimiva myynnin alkupää

Humm: Asiakaskokemuksia - Laavu

  • Ratkaisut
    • Monikanavaiset palvelut
      • Monikanavainen asiakaspalvelu
      • Monikanavainen myynti
      • Palveluautomaatiot
    • Datapalvelut
      • Ohjausryhmät
      • Arvoraportit
      • CRM-datan rikastaminen
    • Suunnittelupalvelut
  • Tietoa
    • Blogi
    • Kokemuksia
    • Materiaalit
  • Rekry
  • Tietosuojaseloste
  • Evästeet

Yhteys

asiakaspalvelu@humm.fi

Helsinki

Kansakoulukatu 3, 00100 Helsinki

Jyväskylä

Seminaarinkatu 32, 40100 Jyväskylä

Ota yhteyttä

  • instagram
  • youtube
  • linkedin
  • facebook
Humm

Rakkaudella, MEOM