“Wau! Voiko liidejä saada näin hyvin?”

“Olin ihan että ‘Wau! Voiko liidejä saada näin hyvin?’”, tiivistää Generoin Anna Savolainen fiiliksensä Hummin yhteistyön alkumetreiltä.
Generoin organisaatiossa kukaan ei ole pelkästään myyjä, vaan yrityksen jokainen asiantuntija kantaa kortensa myynnin kekoon. Prosessin kehittämiseksi yritys tahtoi ulkoistaa myynnin alkupään. Tiukan ja systemaattisen kilpailutuksen jälkeen kumppaniksi valikoitui Humm.
“Jossain vaiheessa prosessia oltiin sitä mieltä, että Hummin systeemi on outo ja siihen me ei ainakaan lähdetä”, naurahtaa Jukka Tahvanainen.
“Jollain tavalla systeemi kuitenkin kiehtoi ja alkoi kiinnostamaan koko ajan enemmän. Me olemme tehneet periaatteellisen päätöksen toimia vähän erilailla kuin muut, ja sellainen ratkaisu Humm nimenomaan oli. Kilpailutus ratkesi Hummin keveyteen, nopeuteen sekä meidän kulttuurilliseen yhteensopivuuteen”, jatkaa Tahvanainen alkutaipaleen ajatuksien avaamista.
Generoilla oli aiemmin kokeiltu buukkauspalveluita, joiden avulla oli saatu jonkun verran tuloksia. Yritys kuitenkin kaipasi oman näköistään myynnin alkupään palvelua.
“Buukkauspalvelut olivat hieman raskaita ja olimme koko ajan hieman pettyneitä, miten he puhuivat meistä. Kulttuurillinen yhteensopivuus ei ollut ihan yksi yhteen”, pohtii Tahvanainen.
Omalla porukalla tehdyn outbound-myynnin Generoi koki aikaa vieväksi. Tarve oli saada aika järkevään käyttöön, jolloin ulkoistaminen oli luonnollinen ratkaisu.
Liidien tulva ja arvokkaita oppeja
Yhteistyö Hummin kanssa aloitettiin täysin virtuaalisesti, mutta homma on toiminut alusta asti sujuvasti.
“Heti alkuun Kaisan tapa ottaa homma haltuun oli loistava. Jos oli joku ongelma, niin se hoitui välittömästi ja tuli olo, että kaikki on hallussa. Siitä syntyi todella hyvä alkuluottamus”, Anna Savolainen kertoo.
Liidejä Generoille saatiin tuotettua enemmän kuin yritys oli osannut odottaa. Suuren liidimäärän käsittely tuotti pienessä organisaatiossa positiivisen ongelman ja kampanjoita on tauotettu joustavasti, jotta kaikista liideistä on ehditty saada koppi. Yhteistyön edetessä sähköposteja on lähetetty välillä eri myyjien nimissä ja Generoilla liidejä on jaettu sisäisesti, jotta niiden käsittely hoituu aiempaa sujuvammin.
Yhteistyö Hummin kanssa on ollut kokonaisuudessaan hedelmällistä.
“Kaikki viestien viilaamiset ynnä muut matkan varrella saadut opit ovat olleet meille älyttömän arvokkaita. Kaikki semmonen, ei ainoastaan liidit, on vienyt eteenpäin”, kertoo Anna Savolainen yhteistyöstä.
Jatkon suhteen pohdinnassa on, miten Humm pystyy tuottamaan liidien lisäksi entistä enemmän lisäarvoa myynnin prosessin kehittämiseen.
Ilo ja joustavuus yhteistyön kulmakivinä
Kun esiin nousee yhteistyön kokonaiskuva, Savolainen ja Tahvanainen toteavat lähes yhteen ääneen yhteistyön olevan helppoa ja sujuvaa.
“Hummilla on systeemit kunnossa ja aina ollaan valmiita reagoimaan, jos tulee toiveita. Monia asioita, jotka eivät välttämättä kuulu perusprosessiin, on aina saatu hoitumaan, ja reagointi on nopeaa”, kehuu Savolainen.
“Keveys, helposti lähestyttävyys ja joustavuus erottavat Hummin. Kaikki, mitä on pyydetty, on saatu, ja ilo on leimannut koko yhteistyötä”, jatkaa Tahvanainen.
Tahvanainen kokee, että Humm on erinomainen palvelu nimenomaan heidänkaltaisilleen asiantuntijaorganisaatioille, joissa omaa myyntiresurssia ei kannata tuhlata kylmäkontaktointiin.
“Suosittelen Hummia erityisesti asiantuntijayrityksille, jotka haluavat keskittyä omaan ydinosaamiseensa”, kiteyttää Tahvanainen.