”Parhaimmillaan asiakaspalvelu ratkaisee asiakkaan ongelman ennen kuin hän ehtii edes kysyä.”
Moni verkkokauppa panostaa mainontaan, myyntiin ja asiakaskokemukseen, mutta asiakaspalvelu jää helposti irralliseksi tukifunktioksi. Todellisuudessa se on yksi tärkeimmistä paikoista, jossa ostopäätös joko vahvistuu tai menetetään.
Tämä opas auttaa rakentamaan asiakaspalvelusta aidon kilpailuedun. Opit tunnistamaan asiakaspalvelun roolin ostopolun eri vaiheissa ja saat käytännön neuvoja, joiden avulla:
- vähennät asiakaspalvelukuormaa ilman, että asiakaskokemus kärsii
- tunnistat oikeat kanavat ja työkalut asiakaspalvelun tueksi
- hyödynnät asiakaspalveludataa verkkokaupan kehittämisessä
- varmistat, että asiakaspalvelu tukee myyntiä silloin, kun sillä on suurin vaikutus
Oppaassa käsitellään muun muassa chatin, bottien ja itsepalvelukanavien hyödyntämistä sekä asiakaspalvelun organisointia ja ulkoistamisen ratkaisuja. Mukana myös käytännön esimerkkejä ja vinkkejä asiakaspalvelun myynnillisen roolin vahvistamiseen.
Hanki käytännön oppeja asiakaspalvelun kehittämiseen ja ota seuraava askel kohti tehokkaampaa ja asiakasta paremmin palvelevaa verkkokauppaa.
“Jokainen asiakaskontakti on mahdollisuus vahvistaa ostopäätös, kasvattaa keskiostosta ja edistää asiakasuskollisuutta.”
Lataa maksuton opas asiakaspalvelun kehittämiseen oikealta!