Onnistunut sukellus uuteen markkinaan tarjosi oppeja ja laadukkaita myynnillisiä avauksia
Asiakastarina: Admincontrol
Hummin ja datahuoneita sekä hallitusportaaleita tarjoavan Admincontrolin yhteistyö sai alkusysäyksen, kun Admincontrol halusi päästä tutkimaan uutta myynnin kulmaa uudella markkinalla.
Kuntasektori oli Admincontrolille hallitusportaaleihin liittyen tuttu kohderyhmä, mutta datahuoneiden puolella tämän markkinan pariin ei oltu vielä sukellettu. Nyt haluttiin kartoittaa, voisiko tämä olla sopiva suunta asiakkuuksien laajentamiselle.
“Sote-uudistuksen myötä tuli ajankohtaiseksi selvittää, olisiko kuntapuolen toimijoilla kiinnostusta hyödyntää meidän palveluitamme tässä tilanteessa”, Admincontrolin Suomen maajohtaja Henrikki Hirvonen kertoo yhteistyön lähtötilanteesta.
Hirvonen oli jutellut Hummin Ilja Aallon kanssa puoli vuotta ennen, kun yhteistyön tarve ilmeni.
“Kun meillä tuli pöydälle tämä uusi asiakaskunta, mitä haluttiin lähteä kartoittamaan, ajattelin heti ensimmäisenä, että Humm voisi olla tähän hyvä apu. Ja niin on ollutkin”, Hirvonen kertoo.
Positiivisten keskustelunavausten määrä yllätti
Yhteistyön aikana uusi kohderyhmä sekä lähestymistapa osoittautuivat hyviksi valinnoiksi. Työn hedelmiä päästiin keräämään talteen jo kampanjan aikana ja osan kypsymistä odotellaan vielä.
“Olen kyllä tosi tyytyväinen tuloksiin ja odotan positiivisin mielin, että tuloksia saadaan vielä näin yhteisen kampanjan päättymisen jälkeen”, kertoo Admincontrolin dataroom-myyntipäällikkö Ville Tanska.
Positiivisten keskustelunavausten määrä pääsi yllättämään Tanskan yhteistyön alkupätkällä. Liidejä tuli paljon ja monenlaisia.
“Aluksi ajattelimme, että sähköpostikampanjalla saataisiin suoria tapaamisia kalenteriin, mutta todellisuudessa saatiin laajasti erilaisia, lämpimiä liidejä, mikä sopi meille hyvin. Henkilöille pääsi soittamaan vielä itse ja ennen tapaamista sai näin vielä henkilökohtaisen kontaktin”, pohtii Tanska ja jatkaa:
“Puheluita pääsi soittamaan paljon, mutta arkea helpotti merkittävästi, kun prospektointia ei tarvinnut tehdä itse ja ensimmäinen lämmittely oli hoidettu valmiiksi.”
Alkuperäinen tarve uuden kohderyhmän tutkimisesta hoitui mallikkaasti ja projektin tavoitteet saavutettiin.
“Tämä auttoi meitä nimenomaan kartoittamaan sitä, mikä on se ydin tässä: Minkälaisiin organisaatioihin meidän kannattaa olla yhteydessä ja minkälainen henkilö organisaatioista kannattaa kontaktoida? Nyt me tiedämme, keitä lähestyä uudella markkinalla ja samalla olemme saaneet jo avattua myyntiä sinne uudella tavalla” Hirvonen ja Tanska kertovat.
Aktiivista ja mutkatonta yhteydenpitoa
Miehet ovat kokonaisuudessaan hyvin tyytyväisiä Hummin kanssa tehtyyn yhteistyöhön.
“Hummin kanssa asiat ovat hoituneet nopeasti, mutkattomasti ja matalalla kynnyksellä”, Tanska tiivistää.
Erityistä kiitosta kaksikko antaa aktiivisesta yhteydenpidosta, viikottaisesta raportoinnista sekä nopeasta ja asiantuntevasta palvelusta.
Hummia Hirvonen ja Tanska suosittelevat kumppaniksi silloin, jos halutaan tavoittaa laaja kohderyhmä sekä monta eri päättäjää saman organisaation sisällä.
“Tämä sopii hyvin, jos organisaatioilla on iso markkinapotentiaali, mitä ei omin avuin saa käytyä läpi”, Hirvonen tiivistää.
Sähköpostilähestymisen eduksi Tanska nostaa vielä mahdollisuuden palata asiaan myöhemmiin:
“Sähköpostilla yhteydenotosta jää jälki, mutta soittamalla ei. Tästä yhteistyöstä voi tulla myöhemminkin yhteydenottoja, jos sähköposti jää talteen ja muistuu mieleen tarpeen hetkellä.”