Siirry sisältöön
Humm
  • Palvelut
    • Humm CS – Asiakaspalvelu ja -kokemus
    • Humm CS – Verkkokauppojen asiakaspalvelu
    • Humm Sales – B2B-myynti
  • Blogi
  • Kokemuksia
  • Oppaat
  • Rekry
  • Ota yhteyttä

Asiakaspalvelua liiketoiminnan ytimessä

  • Jaa artikkeli Twitterissä
  • Jaa artikkeli Linkedinissä
  • Jaa artikkeli Facebookissa

”Yhteistyö Hummin kanssa on merkittävästi parantanut Keskisen Kellon asiakaspalvelun toimivuutta.”

Keskisen Kello ja Humm ovat rakentaneet yhdessä asiakaspalvelumallin, joka tukee verkkokaupan kasvua, skaalautuu sesonkien mukaan ja vastaa asiakkaiden tarpeisiin tehokkaasti eri kanavissa. Yhteistyön ytimessä on ajatus asiakaspalvelusta aktiivisena osana ostopolkua – ei pelkästään tukifunktiona.

Kehitystyö alkoi syväluotaavalla analyysillä

Yhteistyön käynnistyessä Humm toteutti analyysin Keskisen Kellon asiakaspalvelun nykytilasta. Tavoitteena oli selvittää kehityskohteet ja rakentaa palvelu, joka huomioi sekä asiakkaan että asiakaspalvelutiimin näkökulmat. Haasteita löytyi erityisesti itsepalvelun puutteista, sesonkien aikaisesta kuormituksesta ja chatin alihyödynnetystä potentiaalista.

Asiakaspalvelun uudistaminen toteutettiin kolmella tasolla:

  • Itsepalvelun kehittäminen ja automatisointi: Intercom-alustan avulla rakennettiin ratkaisu, jossa botit ja UKK-sisällöt hoitavat suuren osan toistuvista kysymyksistä.

    ”Aiemmin asiakaspalveluun tuli valtava määrä yksinkertaisia kysymyksiä, joihin olisi voinut vastata nopeammin itsepalvelussa. Nyt näemme selvästi, että botti ja UKK-tietopankki toimivat – asiakkaat löytävät tarvitsemansa tiedon ilman odottelua, ja meidän asiakaspalvelijamme voivat keskittyä aidosti haastavampiin tapauksiin,” summaa Hummin asiantuntija Petri Widgren.
  • Chat-palvelun uudistaminen: Chat integroitiin osaksi ostoprosessia ja se palvelee asiakkaita myös iltaisin ja viikonloppuisin.
  • Ulkoistettu asiakaspalvelu skaalautuu: Hummin tiimi vastaa suurimpaan osaan chateista, vapauttaen Keskisen Kellon asiakaspalvelijat keskittymään haastavampiin tilanteisiin ja sähköpostiviestintään. Sesonkiaikoina Humm vahvistaa myös sähköpostikanavaa.

    ”Sähköpostien ylivuodon hallinta on erityisen tärkeää, sillä asiakaspalvelutiimimme on toistaiseksi pieni, ja pienetkin muutokset arjessa näkyvät nopeasti sähköpostien kasaantumisena.” toteaa Keskisen Kellon asiakaspalvelun Team Lead Kim Carstensen.

Kysyttäessä konkreettista esimerkkiä siitä, mitä yhteistyöstä on jäänyt mieleen, kuvailee Carstensen seuraavasti: ”Yhteistyö Hummin kanssa on tuonut arkeemme huomattavaa sujuvuutta ja selkeyttä. Asiakaspalvelun kuormitus on tasaantunut ja tiimi voi keskittyä vaativampiin tilanteisiin. Konkreettisena tuloksena mieleen on jäänyt erityisesti se, miten nopeasti bottien ja itsepalvelusisältöjen avulla on pystytty ratkaisemaan suuri osa yhteydenotoista – tämä on säästänyt sekä aikaa että resursseja, ja nostanut asiakastyytyväisyyttä selvästi.”

Lataa opas verkkokaupan asiakaspalvelun kehittämiseen:

Lataa opas

Tulokset näkyvät nopeasti

🟢 Yli 50 % asiakaskysymyksistä ratkeaa ilman asiakaspalvelijan apua automaation ansiosta.

🟢 Chatin vasteaika on alle 30 sekuntia.

🟢 Sähköpostivasteet ovat nopeutuneet – myös sesonkeina.

🟢 Asiakastyytyväisyys on kasvanut: nopeus, helppous ja asiantuntevuus korostuvat palautteissa.

🟢 Chatista on tullut keskeinen myynnin tuki, joka madaltaa ostokynnystä ja kasvattaa konversiota.

Yhteistyö on kumppanuutta – ei pelkkää ulkoistamista

Carstensen kertoo, että ”alusta asti oli tärkeää, että yhteistyö perustuu kehittämiseen, ei vain ulkoistamiseen. Humm toimii aktiivisena kumppanina, joka osallistuu palvelun kehitykseen ja tuo mukanaan teknologian lisäksi strategista osaamista.” Yhteistyötä tukevat säännölliset palaverit ja yhteinen Slack-kanava, joiden avulla kehitystyötä tehdään jatkuvasti ja ketterästi.

Carstensen kiteyttää yhteistyön toimivuuden näin:

”Yhteistyö Hummin kanssa on strateginen kumppanuus, jossa asiakaspalvelun kehittäminen on jatkuvaa ja tavoitteellista. Suosittelemme Hummia erityisesti verkkokaupoille, jotka haluavat kehittää asiakaspalveluaan osaksi myyntiä, ja joilla on tarve skaalautuvuudelle ja tehokkuudelle erityisesti sesonkeina. Humm ymmärtää asiakaspalvelun roolin verkkokaupan menestyksessä – ja siksi yhteistyö heidän kanssaan on ollut meille arvokasta.”

Keskisen Kello Oy:n verkkokauppa on Suomen suurin kello- ja korualan verkkokauppa. Viikoittain kasvavasta valikoimastamme löydät kellot, korut ja lahjatavarat edullisesti. Tällä hetkellä verkkokaupassa on jo yli 10 000 tuotetta, joista kellot ja korut kattavat pääosan.

Keskisen Kello

Ota yhteyttä asiantuntijaan!

Tanja Grönholm

Sales Manager

+358 44 901 0956

tanja.gronholm@humm.fi

Varaa aika


Kokemuksia

Jaakko Sahimaa

Myyntiputki kuntoon Hummin avulla

S&S Consulting Oy Ab

Tehostettu uusasiakashankinta nykyisten asiakkuuksien rinnalle

Ab Stormossen Oy

Asiakaspalvelijat ylittäneet odotukset Stormossenin chatissa

Kuvassa näkyy kierrätystä sekä Stormossonin logo

OC-System Oy

Onnistunut markkinakartoitusprojekti Ruotsiin- Case OC-System Oy

PURO Finance Oy

Tukea asiakaspalvelussa onnistumiseen – Case PURO Finance Oy


  • Palvelut
    • Humm CS – Asiakaspalvelu- ja kokemus
      • Ulkoistettu asiakaspalvelu
      • Automaatio -ja itsepalvelut
      • Asiantuntija- ja kehityspalvelut
    • Humm Sales – B2B myynti
    • Humm CS – Verkkokauppojen asiakaspalvelu
  • Tietoa
    • Blogi
    • Kokemuksia
    • Materiaalit
  • Rekry
  • Tietosuojaseloste
  • Evästeet

Yhteys

asiakaspalvelu@humm.fi

Jyväskylä

Seminaarinkatu 32, 40100 Jyväskylä

Ota yhteyttä

  • instagram
  • youtube
  • linkedin
  • facebook
Humm

Rakkaudella, MEOM