Ketterällä yhteistyöllä ja inhimillisellä otteella laadukkaita keskusteluja
Sofigate on kasvanut muutamassa vuodessa sadan miljoonan liikevaihtoon. Kasvu on vaatinut liiketoiminnan työkalujen reipasta uudistamista. Myynnissä oli tunnistettu, että prospektointia ei saatu skaalattua riittävälle tasolle. Tarvittiin hyvä kumppani.
”Törmäsin viime vuonna tilanteeseen, jossa huomasin, että en enää skaalaudu tekemään riittävää määrää prospektointia. Nykyiset projektit veivät niin paljon aikaa, että sitä ei enää kunnolla riittänyt prospektointiin – siitäkin huolimatta, että me tykätään siitä tosi paljon”, kertoo Sofigaten asiakkuusjohtaja Anne Kinnunen.
Sofigatella lähdettiin siis kehittämään vahvasti myynnin johtamista toimintamallien ja teknologiaperustan uudistamisen yhteydessä. Tähän kokonaisuuteen Hummin palvelu istui todella hyvin.
”Olimme jo keskenämme pohtineet, mitä innovatiivisia keinoja tähän asiaan voisi olla. Meidän markkinointi oli tavannut Iljan ja ehdotti Hummia, sillä palvelussa oli paljon elementtejä, joita olimme jo itse miettineet.”
Skaalautuvan yhteistyön aika
Vauhdikkaan uudistamisen keskellä Kinnunen on iloinnut ketterästä ja inhimillisestä kumppanista.
”Näemme Hummin yhtenä tärkeänä osana keinovalikoimaamme, jopa osana myyntitiimiämme. Humm ketteränä toimijana on pystynyt vastaamaan nopeaan kehityssykliimme. Aloitimme yhteistyön muutamalla kokeiluprojektilla ja nähtyämme palvelun tuottaman arvon, on jatkuvan, skaalautuvan yhteistyön aika. Yhteistyössä tärkeintä on ollut laadukkaat liidit ja Hummin halu palvella ja kyky auttaa meitä ideoinnissa. Minulle on tärkeää, että tulevan asiakkaamme kontaktointi tehdään inhimillisellä otteella ja meidän näköisenä,” Kinnunen kiteyttää yhteistyötä.
Yksi yhteistyön kulmakivistä on nopea ja tehokas vuoropuhelu. Sofigate on yrityksenä ketterä ja nopea, ja Humm on onnistunut olemaan juuri sopiva kumppani tähän. Nopeuden lisäksi viestinnän ymmärrettävyys, joustavuus erilaisten kokeilujen suhteen sekä raportoinnin hyvä kehitys saavat kiitosta Kinnuselta.
”Raportointiin en ollut aluksi tyytyväinen, mutta uudistusten myötä se parani merkittävästi. Myöskin kun olemme paremmin tottuneet yhteistyöhön, raportoinnin tarve on vähentynyt ja oma kyvykkyytemme sisäiseen seurantaan on parantunut”, Kinnunen arvioi.
Kehitystyö ei tässä yhteistyössä ole onnistumisten jälkeen laantumassa, vaan tavoitteena on muun muassa uudenlaisen kontaktoinnin testaaminen sekä kokonaispalvelun lisäarvon kehittäminen.
Keskustelujen laatu parantunut
Hummin avaamissa keskusteluissa Anne Kinnunen nostaa esiin laadun. Keskusteluja ei kalenteriin sovi aiempaa enempää, mutta sähköpostiviestien avulla herätetty kiinnostus tekee käydyistä keskusteluista merkittävästi parempia.
Kinnunen ei ole yhteistyön alettua myöskään siivonnut kaikkea prospektointia pois kalenteristaan, sillä hän nauttii keskusteluista asiakkaiden ja potentiaalisten asiakkaiden kanssa. Humm kuitenkin pitää taustalla huolta, että laadukkaita liidejä tippuu käsittelyyn tasaisella tahdilla.
Laadukkaan ensikontaktoinnin kautta Sofigatella on viime aikoina saatu outboundilla enemmän asiakaskontakteja, merkittävästi enemmän tapaamisia sekä enemmän tarjouksiin johtavia keskusteluja.
”Pääsemme aidosti keskusteluihin, joissa ollaan valmiita muuttamaan liiketoimintoja”, iloitsee Kinnunen.
Yhteistyön avulla Sofigatella on päästy keskusteluihin myös sellaisten yritysten kanssa, jotka eivät aiemmin ole vastanneet viesteihin.
”Olemme huomanneet, että viestikärki on todella tärkeä. Sen pitää puhutella asiakasta”, Kinnunen kertoo.
Inhimillinen ja henkilökohtainen palvelu
Hummin palvelu on rakennettu inhimillisen ja henkilökohtaisen kontaktoinnin perustalle, minkä Anne Kinnunen nostaa esiin erottavana tekijänä.
”Minä tykkään, että käytetään tällaista henkilökohtaista mediaa. Sähköpostia voisi ajatella vanhanaikaisena, mutta se on kuitenkin kahdenvälinen media. Tykkään, että vaikka viestit lähtevät liikkeelle automatisoidusti, niissä on minun persoonani mukana”, kuvailee Kinnunen.
Hummin Kinnunen kokee sopivan oikeastaan kenelle vaan, kenellä on halua kasvattaa uusasiakashankintaa.
”Varsinkin, jos yrityksellä on tarina, jonka voi kiteyttää yhteen viestiin, Hummilla on huikea palvelu. Ylipäätään jos yritys ei pysty itse tavoittamaan haluamaansa esimerkiksi tuhatta yritystä kahta kertaa vuodessa, tässä on ratkaisu”, sanoo Kinnunen.