Laadukas sähköpostikampanjointi yllätti tehokkuudella
Asiakastarina: Flai
“Me tarvittiin liidejä. Siitä tämä lähti.”
Digimarkkinointitoimisto Flain uusasiakashankinnasta vastaa pääosin yrityksen perustaja ja Digital Marketing Specialist Jan von Schantz. Myyntiin lähdettiin etsimään mahdollisimman tehokasta tapaa tuottaa liidejä Flain oman markkinoinnin lisäksi.
“Mainonta ja inbound tuottaa mukavasti yhteydenottoja, mutta kaivattiin siihen kylkeen toinen tapa tuottaa liidejä.”
Toista tapaa etsittäessä kartoituksen kohteena olivat ensin erilaiset buukkauskumppanit. Humm kuitenkin nousi esiin vaihtoehtona ja vaikutti jo heti ensimmäisen palaverin jälkeen potentiaaliselta. Yhteistyötä on nyt takana yli vuoden verran.
“Hummilla on toimiva systeemi ja pätevä porukka. Roolitukset on asiakkaan näkökulmasta tosi toimivia, mikä on tehnyt viestinnästä tehokasta ja helppoa.”
”Oman yrityksen markkinointi tuo joskus mukanaan omat haasteensa ja Humm oli alusta alkaen tärkeä kumppani, etenkin silloin kun seisoimme itse liian lähellä nähdäksemme kokonaiskuvaa.”
Jan von Schantzin aiemmat kokemukset sähköpostimarkkinoinnista eivät olleet pelkästään positiivisia, mutta tapaa lähdettiin kuitenkin testaamaan.
“Lähtökohtaisesti suhtautuminen sähköpostimarkkinointiin ei ollut mutkaton, mutta samaan aikaan tiedämme kokemuksesta, että sillä on hirvittävän suuri merkitys, miten se tehdään. Kaikki markkinointi on tuloksetonta jos kohdennusta ja viestisisältöä ei ole suunniteltu kunnolla. Oman yrityksen markkinointi tuo joskus mukanaan omat haasteensa ja Humm oli alusta alkaen tärkeä kumppani, etenkin silloin kun seisoimme itse liian lähellä nähdäksemme kokonaiskuvaa.”
Laadukkaasti tehty sähköpostikampanjointi pääsi lopulta yllättämään tehokkuudellaan ja on vakuuttanut von Schantzin sähköpostista liidigeneroinnin keinona.
“Olen ollut tosi positiivisesti yllättynyt, kuinka tehokas tapa tämä on tuottaa liidejä ja uskon tulosten perusteella vahvasti, että verrattuna moneen buukkauspalveluun, tämä on tehokkaampaa.”
“Meille, kuten varmasti monelle muullekin, on tärkeää millainen kuva me annetaan itsestämme ulospäin ja jokainen kommunikointi, on se sitten tekstin muodossa tai muunlaista, on markkinointia. Sähköpostilla laatu pysyy aina kuosissa. Buukkauksessa, erityisesti jos ostat halvalla, mietityttää se, millaisen kuvan ulkopuolinen soittaja antaa meistä ulospäin. Laadukkaita buukkausfirmoja löytyy, mutta sekin on riippuvainen paljolti yksittäisten buukkaajien pätevyydestä.”, jatkaa von Schantz pohdintaa sähköpostin ja puhelinbuukkauksen eroista.
”Uskon tulosten perusteella vahvasti, että verrattuna moneen buukkauspalveluun, tämä on tehokkaampaa.”
Von Schantz kehottaa myös muita myyntiorganisaatiota harkitsemaan sähköpostikampanjointia liidigeneroinnin vaihtoehtona.
“Suosittelen jokaista organisaatiota tosi tarkkaan ainakin harkitsemaan tällaisten sähköpostiliidikampanjoiden ottamista vaihtoehdoksi ja vertaamaan tuloksia esimerkiksi buukkauksen kanssa. En oo lainkaan yllättynyt, jos tämä monella tuottaa parempia tuloksia.”
Ylipäätään von Schantz näkee Hummin palvelun erinomaisena myyjän työkaluna ja suosittelee Hummia kumppaniksi, mille tahansa organisaatiolle, joka tekee aktiivisesti myyntiä.