Siirry sisältöön
Humm
  • Ratkaisut
    • Monikanavaiset palvelut
      • Monikanavainen asiakaspalvelu
      • Monikanavainen myynti
      • Palveluautomaatiot
    • Datapalvelut
      • Ohjausryhmät
      • Arvoraportit
      • CRM-datan rikastaminen
    • Suunnittelupalvelut
  • Tietoa
    • Blogi
    • Kokemuksia
    • Materiaalit
  • Rekry
  • Ota yhteyttä

Yhteistyö täytti kalenterin tapaamisilla ja nosti myynnin uudelle tasolle 

Asiakastarina: NGS Finland

  • Jaa artikkeli Twitterissä
  • Jaa artikkeli Linkedinissä
  • Jaa artikkeli Facebookissa
NGS Finland Northbound-referenssi

NGS Finland oli viime vuoden syksyllä strategisten valintojen äärellä: Onko sopiva hetki vahvistaa omaa myynnin alkupään resurssia vai etsitäänkö mieluummin yhteistyökumppani uusmyynnin edistämiseen? 

Ennen pandemiaa NGS Finlandin toimitusjohtaja Miikka Evesti oli yhtiökumppaninsa kanssa kiertänyt paljon tapahtumia ja tehnyt kauppaa fyysisten kohtaamisten kautta. He olivat kokeilleet myös hyvin personoitua sähköpostikontaktointia. Kontaktoinnin tulosten laatu oli hyvää, mutta tavoitteena oli isompi kasvu ja kontaktimääriä oli tärkeä saada ylöspäin. 


Lopulta Humm tarjosi tilanteeseen sopivan ratkaisun: Sisäistä resurssia ei palkattu, vaan tapaamisia lähdettiin hankkimaan ulkoistetun ensikontaktoinnin avulla. 


”Jonkun verran minulle myytiin erilaisia puhelinbuukkauspalveluita, mutta ollaan ite tultu siihen tulokseen, että suora puhelinbuukkaus ei ole meille paras tapa, vaan sähköposti toimii meidän kohderyhmässä paremmin. Hummin palvelumalli tuli minulle ihan uutena ja siitä tehtiin sitten aika nopeasti päätös, että halutaan lähteä kokeilemaan”, Miikka Evesti kertoo.

Myynti selvästi uudelle tasolle

Ensimmäisen puolen vuoden jälkeen Miikka Evesti on varsin tyytyväinen yhteistyön tulostasoon:

”Tapaamisia on tullu tosi hyvin, jossain kohtaa vähän liikaakin. Tarjousprosentti meillä on hyvä, jopa 50%, joten tapaamisten mukana tuli myös paljon tarjousten tekemistä ja kalenteri täyttyi tehokkaasti”, kertaa Evesti.

Liidiprosentti yhteistyössä oli kokonaisuudessaan 13 % ja Hummin kautta NGS Finland on tähän mennessä saanut avattua 3–4 uutta yhteistyötä. 

”Tässä on myös tietenkin se huomioitava, että päätöksentekoprosessit on pitkiä. Vastuullisuusasiat ovat monella organisaatiolla vielä uudempia ja päätöksenteko niiden suhteen vielä mutkikasta ja kypsyttelyä vaativaa. Jos katsotaan tuloksia vaikka vuoden päästä, euroja on tullut kassaan tämän myötä varmasti enemmän. ”

Evesti kertoo, että yhteistyö on vienyt NGS Finlandin myyntiä selvästi uudelle tasolle. Osittain tämän myötä NGS on nyt palkkaamassa porukkaansa myyntijohtajan ja jatkossa yrittäjät pääsevät siirtämään myyntityötä pois omalta työpöydältään. 

”Mikäli uusi myyntijohtaja vaan tykkää ideasta, yhteistyötä Hummin kanssa tehdään jatkossakin, mutta niin, että Hummin tuomat aktiviteetit ei tule enää minun kalenteriin”, Evesti jatkaa.

NGS:n tavoitteena on jatkaa vauhdikasta kasvua, jolloin myös uusasiakashankinnan kontaktointimäärien on oltava riittäviä. Hummin kanssa määrät on mahdollista pitää korkeammalla, mitä oman tiimin kesken muiden töiden ohella olisi.

Sujuvaa ja selkeää yhteistyötä

Yhteistyötä Hummin kanssa Evesti kehuu kokonaisuudessan hyvin selkeäksi. Hummin päästä saatu oma yhteyshenkilö teki hommasta sujuvaa.

”Oli tosi helppoa, kun oli selkeästi yksi ihminen, kenelle pystyi soittamaan kaikesta. Juuso myös hoiti tonttinsa mainiosti ja kuunteli meidän haasteita ja näkemyksiä hyvin. Kun esimerkiksi minulla alkoi kalenteri tulla täyteen, kontaktoinnin tahtia muutettiin joustavasti.”

Yhteistyön aikana käytiin aktiivista vuoropuhelua, ja erilaisia käytänteitä muokattiin sopimaan juuri NGS:n tilanteeseen. Pari inhimillistä virhettä mahtui ensimmäisen yhteisen projektin ajalle, mutta myös nämä hoituivat sujuvasti kuntoon, eikä mitään isompia haasteita ilmennyt.

”Vaikka Humm on kasvanut isosti, niin mitään sellaisia asiakkaalle päin näkyviä kasvukipuja ei tullut vastaan. Yhteistyö on sujunut kaikin puolin hyvin”, kehuu Evesti.

Ideaali matalan kynnyksen tapaamisiin

Evesti uskoo, että Hummin palvelu toimii hyvin monenlaisille yhtiöille. Erityisen hyvin palvelu sopii tilanteisiin, joissa halutaan matalalla kynnyksellä päästä tapaamaan potentiaalisia asiakkaita.

”Vastuullisuus aiheena kiinnostaa montaa, vaikka valmiutta ostamiseen ei välttämättä vielä ole. Me kuitenkin nähdään, että on tärkeä tavata niitä kiinnostuneita ihmisiä ja jutella aina muutaman kuukauden välein siitä, miten tilanne taas kehittyy”, Evesti kertoo.

Toisen hyvän sauman Evesti näkee tilanteissa, joissa potentiaalinen asiakaskunta on hyvin laaja tai vaihtoehtoisesti tiedossa on hyvin tarkasti jokin tietty kohderyhmä, jonka kaikki toimijat halutaan tavoittaa. NGS:n ja Hummin tulevia yhteisiä projekteja Evesti onkin lähtenyt jo pohtimaan erilaisten kohderyhmäkokonaisuuksien kautta. 

Kokemuksia

Etteplan

Myynnin tuella suunnataan työaika oikeisiin asioihin 

Etteplan

Silta

Laadukkaita liidejä ja hyvää fiilistä Sillan myyntitiimiin

Click2Contract

”Ostaisin uudelleen” – Laadukas ratkaisu myyntiputken alkupäähän 

Laavu Performance

Laavu löysi Hummista oivallisen kumppanin – paljon laadukkaita liidejä ja toimiva myynnin alkupää

Humm: Asiakaskokemuksia - Laavu

Devolon

“Ajoitus on ihan hirveän tärkeää” – Hyvin rytmitetty ensikontaktointi tuo laadukkaita tapaamisia

devolon

  • Ratkaisut
    • Monikanavaiset palvelut
      • Monikanavainen asiakaspalvelu
      • Monikanavainen myynti
      • Palveluautomaatiot
    • Datapalvelut
      • Ohjausryhmät
      • Arvoraportit
      • CRM-datan rikastaminen
    • Suunnittelupalvelut
  • Tietoa
    • Blogi
    • Kokemuksia
    • Materiaalit
  • Rekry
  • Tietosuojaseloste
  • Evästeet

Yhteys

asiakaspalvelu@humm.fi

Helsinki

Kansakoulukatu 3, 00100 Helsinki

Jyväskylä

Seminaarinkatu 32, 40100 Jyväskylä

Ota yhteyttä

  • instagram
  • youtube
  • linkedin
  • facebook
Humm

Rakkaudella, MEOM