Systemaattisuudella kauppaa myös sesongin ulkopuolella
Systemaattisen uusasiakashankinnan rakentaminen oli kimmoke Virte-Metallin ja Hummin yhteistyölle. Virte-Metallin myynnillä oli riittänyt töitä, eikä uusasiakashankintaan oltu ehditty keskittymään.
– Uusasiakashankintaa on tehty aiemmin vähän toisella kädellä. Kyllä olemme soitelleet ja laittaneet sähköpostia, mutta mitään systemaattista ei ole ollut, kertoo myyntipäällikkö Leif Vienonen Virte-Metallin aiemmasta uusasiakashankinnasta.
Hummin palvelun avulla uusasiakashankinta ei kuormita Virte-Metallin omia myyjiä, mutta toimii silti aiempaa selvästi systemaattisemmin.
Yksi yhteistyön tavoitteista oli saada kaupankäyntiin vilkkautta myös sesongin ulkopuolelle.
– Keväälle ennen varsinaisen sesongin alkua pyrittiin saamaan kauppaa, ja siinä olemme onnistuneet, kertoo Vienonen.
Tuloksia kampanjoissa saatiin heti alusta alkaen ja Vienonen kertoo olevansa tyytyväinen saatuihin tuloksiin.
– Tämä on meille yksi lisä myynnin ja markkinoinnin tekojen joukossa ja olemme saaneet tämän kautta uusia asiakkaita, joten palvelu maksaa itsensä takaisin. Nyt kun vielä pidämme asiakassuhteet kunnossa, kaupankäynti jatkuu näiden uusien asiakkaiden kanssa vielä pitkään, kertoo Vienonen, joka toivoi kampanjoinnilta nimenomaan uusia pidempiä asiakassuhteita.
Virte-Metallille outbound-kampanjoita tehdään kahden myyjän nimissä. Liidejä ja kaupantekoa on riittänyt kuitenkin myös muille yrityksen myyjille.
– Olen jakanut omia kampanjasta tulleita keskustelunavauksia muille myyjille. Osa avauksista ei tietenkään etene pitkälle, mutta jokainen myyjä on saanut tästä työpöydälleen hyviä liidejä.
Vienonen näkee Hummin palvelun sopivan myynnin kasvua tavoittelevalle yrityksille toimialasta riippumatta, sillä kampanjoista pystyy luomaan omanlaiset.
– Kaikkien, ketkä haluavat pysyä kilpailussa mukana ja hankkia uusia asiakkaita, on tehtävä jotain tällaista. Meille tämä on ainakin osoittautunut kannattavaksi.