Tukea asiakaspalvelussa onnistumiseen – Case PURO Finance Oy
Asiakastarina: PURO Finance Oy
Työajan fiksumpaa käyttöä
Hummin ja PURO Finance Oy:n yhteistyö alkoi ensin asiantuntijapalveluiden puolelta. PURO Finance oli etsinyt käyttöönsä työkalua, joka tukisi sekä heidän asiakaspalveluansa että markkinointia. Tällöin he päätyivät Hummin kanssa yhteistyöhön ja Hummin kanssa alettiin suunnittelemaan ja muotoilemaan asiakaspalvelulle toimivampaa suuntaa yhteisten palaverien kautta. “Palavereissa Hummin innostus meidän toimintamme kehittämistä kohtaan oli käsinkosketeltavaa” PURO Finance Oy:lla Customer Success Managerina ja Partnerina toimiva Sari Strand-Korhonen kertoo.
PURO Finance huomasi räjähdysmäisen kasvun seurauksena, että alussa valittu toimintaympäristö ei enää palvellut heidän tarkoitustaan asiakaspalvelun osalta. Hummin avulla rakennettiin automaatiota asiakaspalvelun tueksi. “Sähköpostien läpikäymiseen tarvittiin ennen kolme ihmistä, mutta nyt automaation avulla yksi henkilö pystyy hoitamaan sähköpostia, vaikka volyymit ovat viisinkertaistuneet.” toteaa Strand-Korhonen.
Raportoinnista lisäarvoa
Aikaisemmasta toimintaympäristöstä PURO Finance ei saanut minkäänlaista raportoinnin yhteenvetoa. Jo ensimmäisestä Hummilta saadusta raportista sai silmiä avaavaa tietoa siitä, kuinka paljon liikennettä sähköposteissa todellisuudessa oli. Raportoinnista saadun arvokkaan tiedon avulla PURO Financen asiakaspalvelu on pystynyt kehittämään toimintaansa vielä enemmän.
“Ekat raportit, jota Hummilta saimme ja näimme kuinka paljon meilejä tuli, se muutti monen asiakaspalvelussa työskentelevän elämän. Ei ollut ihmekään, että paljon työaikaa piti käyttää sähköposteihin vastaamiseen.” Strand-Korhonen muistelee tuntemuksiaan ensimmäisen Hummin tuottaman raportin saamisesta.
Ratkaisuissa ymmärretty myös PURO Financen asiakkaat
Tärkeäksi asiaksi Hummin kanssa yhteistyössä toimiessa Strand-Korhonen nostaa ratkaisukeskeisyyden. Hummin puolelta on mietitty asiaa aina asiakas edellä ja on pyritty tuottamaan lisäarvoa asiakkaan toimintaan. Strand-Korhosen mukaan “Ratkaisukeskeisyys on teillä kyllä potenssiin 1000.”
Sari myös huomauttaa, että Hummin toiminta on ollut niin ratkaisukeskeistä, että he eivät itsekkään tienneet “ongelmia” olleen, ennen kuin asia on nostettu Hummin kanssa keskusteluun. Tätä kautta on sitten yhdessä lähdetty miettimään ratkaisuja, kuinka saadaan tuettua asiakaspalvelun onnistumista parhaalla mahdollisella tavalla.
PURO Finance tuottaa laskurahoitusta eli factoring rahoitusta yrityksille. PUROn laskurahoituksen avulla yritys saa rahat myyntilaskusta heti tilille riippumatta siitä, milloin asiakas maksaa laskun.