Tehokkuutta ja tuloksia resursseja säästäen: Case Excellence Finland
Excellence Finlandin myyntitiimi säästää merkittävästi aikaa ja voi keskittyä ydinosaamiseensa, kun myynnin alkupäähän on valjastettu Hummin monikanavainen myyntipalvelu.
Excellence Finland Oy tarjoaa asiakaslähtöistä konsultointia ja käytännönläheisiä koulutuksia ja tukee organisaatioita strategisten kehittämiskohteiden valinnassa sekä kehityshankkeiden läpiviennissä. Heidän liiketoiminnassaan on olennaista, että asiakkaista ja myynnistä vastaavilla henkilöillä on riittävästi aikaa asiakkaan kanssa keskusteluun ja hänen tarpeidensa kartoittamiseen. Vasta tämän ajan käytettyään he osaavat tarjota kullekin asiakkaalle parhaiten sopivia ratkaisuja.
Excellence Finlandin myynnistä ja liiketoiminnan kehittämisestä vastaava Marja-Riitta Jarva tiedosti, että heidän kohderyhmänsä on liian suuri kontaktoitavaksi talon sisäisillä resursseilla. Uusasiakashankinnan lisäksi jo olemassaolevia asiakkuuksia ja Suomen Laatuyhdistyksen jäsenyyksiä tulisi niin ikään hoitaa ja ylläpitää. Tuo satojen organisaatioiden muodostama jäsenverkosto on niin laaja, että sen läpikäyntiin kuluisi valtavasti työntekijöiden aikaa – aikaa, joka on suoraan pois muusta työstä.
Ratkaisuksi hankittiin Hummin monikanavainen myyntipalvelu, jonka avulla myynnin alkupää saatiin ulkoistettua.
Ajansäästöä, viisasta resurssien käyttöä ja tuloksia joihin voi olla tyytyväinen
Hummin myyntipalvelu valjastettiin auttamaan Excellence Finlandia niin uusasiakashankinnassa kuin nykyisten, hiipuneiden asiakkuuksien aktivoinnissa. Marja-Riitta on tyytyväinen yhteistyöhön ja tuloksiin.
“Tämän luokan investointeja ei tehdä hetkessä; projektimyynnissä aikajänne ensimmäisestä tapaamisesta kauppaan on pitkä. Yhteistyö on tuonut laadukkaita uusia asiakaskontakteja ja olemme päässeet hyviin keskusteluihin. Ainakin yksi merkittävä kauppa on jo syntynytkin tähän mennessä, ja useita on odotettavissa lähikuukausina. Hummin avulla olemme saaneet myös hiipuneita asiakkuuksia herätettyä eloon.” Marja-Riitta kertoo.
Ehkä vielä keskeisempi yhteistyön tulos on ollut resurssien käytön järkevöityminen: ulkoistetun kontaktointipalvelun käyttäminen säästää Excellence Finlandin myyntitiimin avainhenkilöiden työaikaa merkittävästi ja antaa heille mahdollisuuden keskittyä ydinosaamiseensa ja tehtäviin, joita muut eivät voi tehdä heidän puolestaan.
“Samalla kun Hummin asiantuntijat hoitavat ensikontaktoinnin ja vanhojen asiakkuuksien uudelleenaktivoinnin, Excellence Finlandin ratkaisumyyjien resurssit säästyvät siihen, mitä he tekevät parhaiten.” Marja-Riitta kiittelee.
Hummin raportointi auttaa ohjaamaan päätöksentekoa
Hummin uudessa raportointimallissa raportit ovat saatavilla online-muodossa ja ne ovat osin muokattavissa. Online-raportoinnin ansiosta voi itse päättää, mitä raportista haluaa nähdä ja koska. Tuloksia voi seurata myös kohderyhmittäin ja tietyllä aikavälillä. Täten raporteista voi esimerkiksi tarkastella, ollaanko omaa palvelua suuntaamassa oikein sanoin oikealle yleisölle.
Raportit ovat tuoneet Excellence Finlandin ja Hummin yhteistyöhön paljon lisäarvoa. Ne ovatkin loistava väline hahmottaa omaa liiketoimintaa ja ohjata sen kehittämistä, päätöksentekoa ja muutosten hallintaa.
Excellence Finland suosittelee Hummia kumppaniksi myynnin tehostamiseen
Marja-Riitta suosittelisi lämpimästi Hummin palveluita samojen haasteiden kanssa painiville yrityksille. “Myyjien ajansäästö on merkittävä, mikä on asia, joka liittyy ennen kaikkea myös osaamisen johtamiseen ja motivaatioon. Hummin monikanavaisen myyntipalvelun ansiosta Excellence Finlandin asiantuntijamyyjät saavat keskittyä siihen myyntiprosessin vaiheeseen, jossa heidän vahvuutensa on.”
Olisiko sinun organisaatiossasi syytä tehostaa myynnin alkupäätä ja ulkoistaa ensikontaktointi? Humm on kumppanisi, joka hoitaa homman fiksusti ja tuloksekkaasti. Ota meihin yhteyttä!