myynti
Humm
Lue artikkeli: Konversiot verkkosivuilla – mitattavia tuloksia eri tason tavoitteilla
Konversiot eli verkkosivujen mitattavat tavoitteet ovat tehokkaan sivuston perusta. Käymme läpi eri tason konversioita ja niiden toimintaa.
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: Word of Mouth ja electronic Word of Mouth – Keino myynninedistämiseen.
Word of mouth (WOM) eli tunnetummin puskaradio on yksi vaikuttavimmista myynninedistämisen keinoista. Oliko ruoka lounastauolla mahtavaa, palvelu lähikaupassa puutteellista tai veikö verkkotilausten saapuminen kotiovelle hermoja raastavan kauan? Hyvän päivän jutustelu ystävän kanssa saattaakin olla pienimuotoinen promootiotilaisuus jollekin tuotteelle tai palvelulle niin hyvässä kuin pahassakin. Miksi WOM on niin vaikutusvaltaista? WOM on erittäin vaikuttava myynninedistämisen keino, […]
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: Ostosignaalit verkossa – Ymmärrä ja palvele kävijää
Kärsivällisyys, maltti, oikeat välineet ja toimenpiteet sekä täydellinen ajoitus. Nämä kaikki seikat on hyvä ottaa huomioon silloin, kun on lähdössä kalaan. Toki, sopivathan nämä seikat myös ostosignaaliin ja sen hyödyntämiseen. Palatakseni kuitenkin vielä kalastukseen. On onkimista, perhokalastusta, uistelua, sekä monia muita kalastuksen muotoja. Kuitenkin, kaikki nämä kalastusmuodot pohjautuvat ainoastaan hyvään tuuriin, jollei kalastaja omaa yhtä, […]
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: Ostamisen vaikeus ostopäätöksen tiellä
Ostopäätöksen syntymistä ilmiönä on koitettu jo pitkään napata kiinni ja muodostaa siitä monistettavissa oleva kaava. Tietyt lainalaisuudet pätevät varmasti, mutta missä vaiheessa ja miten vahvalla painoarvolla esiin astuvat yksilötason vaikutukset ostopäätöksen syntyyn? Kuten prosessin määritelmään kuuluu, se on monista elementeistä koostuva kokonaisuus. Ja yksilötasolla tarkastellen omaa käyttäytymistäni, merkittävä osa sitä on ostamisen helppous. Nopealla päättelyllä […]
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: Chatbot myynnin tukena – Prospektoinnista kädenpuristukseen
B2B-kentällä myyntiprosessin alkupäästä ja potentiaalisten asiakkaiden kartoittamisesta vastaa usein Sales Development Representative-tiimi, tai tuttavallisemmin prospektoijat. SDR-tiimin pääasiallinen tehtävä on kartoittaa ja kontaktoida yritykselle sopivat asiakkaat, ja löytää heille oikeat ja hyödylliset palveluratkaisut yrityksen tarjonnasta vuoropuhelua hyödyntäen. Työnkuva pitää sisällään lukuisia toistuvia tehtäviä joiden painoarvo on todella merkittävä lopputuleman kannalta. Automaatio on muuttanut peliä viime vuosien […]
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: Ominaisuudet, edut vai ratkaisu? – Myynnin tulokulma verkkoliiketoiminnassa
Verkossa liikkuvat asiakkaat ovat usein huomattavan tietoisia tuotteista tai palveluista joita he selailevat yritysten verkkosivuilla. Tiedonhaun helppous ja ennen kaikkea tiedon saatavuus on tehnyt kuluttajista huomattavasti tietoisempia sekä itsenäisempiä ostajia, ja usein ostopäätös onkin jo aivan loppusuoralla ja verkkosivuilla pyörivä asiakas saattaa jo suorittaa esimerkiksi muodollista hintavertailua. Myynnille sekä markkinoinnille tämä tarkoittaa sitä että asiakkaalle […]
Lue artikkeli