Blogi
Humm
Lue artikkeli: Aktiivista myyntiä ja dataa päätöksentekoon sekä muita vähemmän tunnettuja chat –palvelun hyötyjä
Asiakkaiden jatkuvasti nousevien odotusten sekä jatkuvasti kiristyvän kilpailun johdosta asiakaspalvelun tarjoaminen myös verkkosivustolla on pikkuhiljaa siirtynyt mukavasta lisästä kohti välttämätöntä työkalua. Sen lisäksi, että asiakkaat tänä päivänä käyttävät chat -palvelua mieluummin kuin puhelinta tai sähköpostia, asiakaspalvelun puutteen verkkosivuilta tiedetään myös johtavan negatiivisiin asiakaskokemuksiin. Usein chat -palvelua ajatellaan reaktiivisena tai jopa passiivisena asiakaspalvelutyökaluna, jonka ainoana tehtävänä […]
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: Ei se matka, vaan ne kokemukset
Asiakaskokemuksen siirtyminen verkkoon ei ehkä ole ollut yrityksille se luontevin siirtymä jota digitalisaation historia pitää sisällään. Vauhti jolla digitaalinen kenttä on kehittynyt ja laajentunut uusille alustoille sekä kanaviin on todella huomattava. Pysähdyin itse tämän tosiaasian äärelle puhuessani kotonani kaiuttimelle tiedustellakseni seuraavan päivän säätä, ja sen jälkeen kiittäen sitä pedantista säätiedotuksesta. Tämä evoluutio on tuonut markkinoinnin […]
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: Ulkoistamisen mörkö
Ulkoistuksesta puhuttaessa on vaikea välttää negatiivissävytteisien teemojen läsnäoloa mielikuvissa joita se terminä synnyttää. Tähän liittyy useita syitä, mutta yksi niistä liittynee vahvasti kieleemme. Suomen kielessä ulkoistus pitää sisällään niin termin ”outsource” kuin myös ”offshore”. Outsourcing -termin käsittämä ulkoistaminen on jo hyvinkin arkinen osa yritysten strategisten suuntaviivojen piirtopöytää sekä operatiivista työkalupakkia, ja Jonathan Webb vastaa kyseisen […]
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: Chatbot vs. Ihminen asiakaspalvelussa
Ei voi kieltää, etteikö tekoäly olisi hyödyllinen työkalu moneen pulmaan, mutta pystytäänkö sillä korvaamaan ihminen täysin? Chatbot on tehokas ratkaisu toistuvien kysymysten hoitoon, joihin chat-asiakaspalvelijan ei yksinkertaisesti ole edes järkeä käyttää aikaansa. Valmiilla vastauspohjilla pystytään hoitamaan tehokkaasti toistuvat keskustelut jättäen chat-tekijälle aikaa monimutkaisempien kysymysten hoitoon. Eli siihen, mihin heitä eniten tarvitaankin. Eihän asiakkaan ole mitään […]
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: Asiakaskokemus B2B-kentällä – Myytti vai mahdollisuus?
Ei tarvitse puhua kovinkaan kaukaisesta menneisyydestä jos kelataan ajassa taaksepäin ajanjaksoon jolloin asiakaskokemus konseptina yhdistettiin vain ja ainoastaan kivijalkaliikkeiden sekä face-to-face -palveluiden piiriin. Kun bittivirtojen aalloilla ratsastava digitalisaatio voitti vihdoin kädenväännön liiketoimintakentän perinteisten toimintamallien kanssa, alkoi asiakaskokemuksen merkitys verkossa kiipeämään kohti sen nykyistä valtaistuinta yritysten strategisten piirtopöytien keskiössä. Adobe ja Econsultancy julkaisivat Digital Trends 2018 […]
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: Digibarometri 2018 – Suomi on digitaalisen markkinoinnin kolmonen
Viime vuonna Suomi sai kokea kolauksen, kun Digibarometri 2017 tiputti Suomen ensimmäiseltä sijalta toiseksi heti Norjan perään. Tänä vuonna ei mennyt sen paremmin. Suomi löysi itsensä sijalta kolme. Heti Norjan ja Yhdysvaltojen perästä. Digibarometri 2018 -raportti Mitä tämä tarkoittaa ja onko sillä mitään väliä? Tässä tekstissä pureudun digivertailun päämantraan ja ennustan tulevaisuutta. Digibarometri 2018 julkaistiin […]
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: Finnchat Unicorn – Sales Manager: Pasi Suojala
Finnchatin Sales Manager Pasi Suojala vietti lapsuutensa Floridan auringon alla. Työskentelyn Finnchatilla hän aloitti alkuvuodesta 2017. Vapaa-ajallaan Pasi ei kärsi tekemisen puutteesta, siitä pitävät huolen energinen vaimo, pesti jääkiekkovalmentajana sekä hiljattain hankittu koiranpentu. Lue alta, mitä Pasi ajattelee Finnchatilla työskentelystä ja kuinka hänen kirjahaasteensa sujuu. 1. Kerro lyhyesti tehtävistäsi Finnchatilla. Meillä on myynnissä selkeät […]
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: Finnchat Unicorn – Sales Manager: Linnea Marttinen
Sales managerina aloittanut Linnea Marttinen on Finnchatin uusimpia työntekijöitä. Lue alta hänen odotuksistaan tulevasta sekä siitä, miten ensimmäiset päivät duunin parissa ovat menneet. 1. Kerro lyhyesti tehtävistäsi Finnchatilla. Aloitin työt Finnchatilla aurinkoisena helmikuun päivänä! Työtehtäviini kuuluu myynnin takominen yhdessä myyntitiimin kanssa. Työpäiväni koostuvat myynnin eri tehtävistä, pääosin puhelimitse tapahtuvasta prospektoinnista, asiakastapaamisista sekä tietysti uusiin […]
Lue artikkeli