Humm tehostaa myyntiänne

Humm on modernin ja systemaattisen B2B-myynnin kumppani, jolle voit ulkoistaa koko myynnin alkupään aina suunnittelusta todennettuun myyntimahdollisuuteen saakka.

Tavoita asiakkaasi kustannustehokkaasti kaikissa kanavissa

Systemaattinen tekeminen myynnissä on yksinkertaista, mutta pidemmän päälle kaikkein vaikeinta, koska arjessa on aina muuttujia. Me huolehdimme, että teille tärkeimmät päättäjät tavoitetaan sopivaan aikaan heille parhaiten sopivissa kanavissa.

Monikanavaisen kohtaamiskoneistomme teho perustuu siihen, että tavoitamme halutut päättäjät oikeaan aikaan oikeissa kanavissa. Sähköpostin ja soittamisen lisäksi pystymme hyödyntämään myös LinkedIniä tai tekstiviestejä.

Autamme tavoittamaan asiakkaasi paremmin

Skaalautuva ja ennustettava B2B-myynti ovat jokaisen myynti- ja toimitusjohtajan haaveissa. Kyseessä on kuitenkin yksi liiketoiminnan isoimmista haasteista, jota ei saavuteta pikavoitoilla. Me tarjoammekin asiakkaillemme jatkuvan ja alati kehittyvän maailmanluokan prosessin myynnin alkupäähän.

Uskomme, että tämän päivän parhaita tulosyksiköitä yhdistää ennen kaikkea markkinalähtöinen ajattelu, järkevä roolitus sekä systemaattinen tekeminen. Siksi olemme rakentaneet palvelumme näiden fundamenttien ympärille.

Kolme myynnin kivijalkaa

Markkina­ymmärrys

Iso osa myyntiorganisaatioista tuhlaa valtavasti resursseja, koska kohderyhmän tunnistamiseen ja oikeiden päättäjien valintaan ei ole käytetty tarpeeksi aikaa.

Luomme yhdessä kanssasi ymmärrystä kohderyhmästä ja käytämme dataa oivalluksiemme rakennuspalikoina.

Olemme rakentaneet Suomen parhaan päättäjätietokannan – itse, käsityönä.

Ydinviestit

Omien tuotteiden ja palveluiden sanoittaminen on aina haastavaa, koska niissä on niin syvällä. Humm auttaa kirkastamaan ydinviestinne ymmärrettävään muotoon, joka aidosti kiinnostaa ja tuottaa arvoa asiakkaillenne.

Tekemisemme perustuu tuhansien viestien kokemukseen sekä valtavaan määrään A/B -testausta.

Monikana­vaisuus

B2B-myynnissä ostajan ja ostoprosessin rooli on kasvanut jatkuvasti ja tulee kasvamaan edelleen. Hyvän myyjän on pystyttävä palvelemaan asiakasta siinä paikassa ja siihen aikaan, kun asiakkaalle parhaiten sopii.

Yksi tykkää asioida puhelimessa, toinen sähköpostissa. Kolmannen tavoittaa parhaiten sosiaalisen median kanavista, kuten vaikkapa LinkedInissä. Humm yhdistää keskeisimmät kanavat ja tavoittaa päättäjät heille luontevimmissa kanavissa.

Laadukkaan ensikontaktoinnin opas

Kaikki mitä me olemme oppineet ensikontaktoinnista – lataa kattava läpileikkaus myynnin alkupään ensikontaktoinnin parhaiksi osoittautuneista opeista. 

Varaa keskusteluaika asiantuntijamme kanssa

Varaa 30 minuutin keskusteluaika asiantuntijamme kanssa monikanavaisten palveluiden hyödyntämisestä organisaatiossanne.

Palvelumme vaiheet

Kohderyhmän määritys

Yhteistyömme alussa määritämme yhdessä asiakkaamme potentiaalisen kohderyhmän. Tietokannassa on kaikkien suomalaisten osakeyhtiöiden tiedot ja pystymme luomaan yrityslistoja monien erilaisten rajausten avulla. Teemme yhteistyötä Vainun kanssa, joten talous-, sijainti ja henkilöstötietojen lisäksi käytössämme on yli 100 mahdollista rajaavaa tekijää. Hyödynnämme aina kyseisen projektin kannalta relevanteimpia rajauksia, jotta listoille saadaan laajasti asiakkaamme potentiaaliset asiakkaat.

Osakeyhtiöiden lisäksi pystymme kontaktoimaan myös muun muassa suomalaisten kuntien päättäjiä, ammattiliittoja, puolueita, joitain yhdistyksiä sekä muita kuin osakeyhtiömuotoisia vakuutusyhtiöitä.

Ostajapersoonien määritys ja prospektointi

Kun olemme valinneet yritykset, joihin keskitymme, siirrymme määrittelemään näiden yritysten päättäjiä. Päivitämme päättäjätiedot tietokannassamme käyttämällä inhimillistä prospektointia. Tämä tarkoittaa, että tiimimme vierailee säännöllisesti yritysten verkkosivuilla ja päättäjien LinkedIn-profiileissa etsien ajan tasalla olevia yhteystietoja.

Prospektointia tehdään päivittäin, joten tiedot ovat aina ajantasalla. Päättäjät luokitellaan sen mukaan, mihin asioihin he vaikuttavat, ja näiden luokitusten avulla voimme kohdistaa kampanjasi oikeille henkilöille heidän asemastaan riippumatta

Kontaktoinnin suunnittelu ja personointi

Ennen kuin aloitamme ensimmäiset kontaktimme, suunnittelemme kanssasi tarkkaan viestit, jotka lähetämme valituille päättäjille, sekä tarvittavat soittokäsikirjoitukset, joiden pohjalta toimimme puhelinkontaktien aikana. Viestintävälineinämme ovat sähköposti ja puhelinkontaktit, mutta tarvittaessa voimme myös hyödyntää LinkedIniä ja tekstiviestejä.

Sähköpostikampanjoiden viestisisällöt sekä soittokäsikirjoitukset luodaan aina yhteistyössä asiakkaan kanssa. Otamme innolla vastaan kaikki asiakkaan ideat kampanjoiden teemoista ja sisällöistä ja pyrimme viemään ne käytäntöön parhaalla mahdollisella tavalla. Sisällöntuotannosta vastaa Humm, mutta yhteistyössä viilataan ne kuntoon. Alussa pidettävässä aloituspalaverissa keskustellaan perusteellisesti kohderyhmistä, kontaktoinnin painopisteistä ja esimerkiksi toivotusta toimintakehotuksesta, kuten etätapaamisen sopimisesta. Mailikampanjoita voidaan luoda usealle eri kohderyhmälle tai lähestymistavalle, ja soittokäsikirjoitukset räätälöidään tilanteen ja kohderyhmän mukaisesti.

Käytännön kontaktointi

Meidän työmme ei rajoitu vain viestien ja puheluiden lähettämiseen kohderyhmän päättäjille. Email-kampanjoiden aikana käsittelemme kaikki vastaukset, päivitämme CRM-järjestelmiä ja varmistamme viestien säännöllisen lähettämisen. Tavoitteenamme on vähentää myyjien tarvetta tehdä kylmiä ja ei-kiinnostavia puheluja. Siksi toimitamme myynnilliset mahdollisuudet myyjien käyttöön, kun niitä on, ja tarvittaessa hoidamme asiakaspalvelua vastanneiden päättäjien suuntaan. Samalla luokittelemme ja raportoimme kampanjoiden tuloksista.

Keskustelunavaukset email-kampanjoista voidaan integroida CRM-järjestelmiin, ja tarjoamme mahdollisuuden tuoda järjestelmiin vain valitut vastaukset tai positiiviset vastaukset. Lisäksi voimme toimittaa tiedot kontaktoiduista, vastanneista ja liidatuista yrityksistä listamuodossa, jota suurin osa CRM-järjestelmistä tukee .csv-tiedostojen avulla.

Tarvittaessa voimme syöttää liidejä suoraan päämiehen järjestelmiin esimerkiksi CRM:n päälle rakennettujen lomakkeiden avulla. Esimerkiksi Salesforce, Hubspot ja Pipedrive ovat helppokäyttöisiä integraation osalta.

Raportointi

Kampanjoiden aikana raportoimme asiakkaan suuntaan aktiivisesti. Käytössämme on reaaliaikainen raportointi, jota pääsette tarkasteleen missä ja milloin haluatte. Lisäksi käymme kanssanne tuloksia ja dataa läpi kuukausittain. Raportti kertoo esimerkiksi, millaisia vastauksia olemme saaneet edeltävällä viikolla. 

Kerran kuukaudessa asiakas saa laajemman ja enemmän analyysia sisältävän raportin. Tällä raportilla esitellään kuluneen kuukauden avainluvut sekä analysoidaan niin sisältöjen kuin esimerkiksi kohderyhmän toimivuutta. Ensimmäisen kuukausiraportin käymme raportin tunnusluvut ja data, ettei mikään jää epäselväksi.

Säännöllinen kehitystyö

Seuraamme asiakkaidemme kampanjoiden toimivuutta jatkuvasti ja teemme kampanjoiden sisältöihin sekä kohderyhmiin yhdessä muokkausta sen mukaan, mitä kampanjadatasta ja kokemuksistanne opimme. Teemme aktiivisesti muun muassa viestisisältöjen A/B-testausta, jotta löydämme optimaalisimman tavan viestiä asiakkaamme asiaa halutulle kohderyhmälle.

Teemme myös laajempaa, systemaattista testausta, jonka avulla pyrimme määrittelemään yleisemmällä tasolla parhaita käytäntöjä kaikkien asiakkaidemme kampanjoiden hyväksi.

Varaa keskusteluaika asiantuntijamme kanssa

Varaa 30 minuutin keskusteluaika asiantuntijamme kanssa monikanavaisten palveluiden hyödyntämisestä organisaatiossanne.

”Ollaan tosi tyytyväisiä saatujen liidien määrään, ja vielä painottaen sitä, että laatu on ollu tosi hyvä: Liidit on konvertoitunu hyvin asiakkaiksi ja asiakkaat on ollut meille tosi oikeeta kohderyhmää.”

– Rami Ibrahim, co-CEO/co-founder, Laavu Performance

“Tapaamisia on tullut tosi hyvin, jossain kohtaa vähän liikaakin. Tarjousprosentti meillä on hyvä, jopa 50 %, joten tapaamisten mukana tuli myös paljon tarjousten tekemistä ja kalenteri täyttyi tehokkaasti.”

– Miikka Evesti, toimitusjohtaja, NGS Finland


  • +10 000 myynnillistä kohtaamista joka viikko
  • +20 000 asiakaspalvelukohtaamista joka viikko

Paytrail
Vepsäläinen