asiakastyytyväisyys
Humm
Lue artikkeli: Ihmisen näköinen kohtaaminen verkossa – Mikä tekee kohtaamisesta merkityksellisen? Miksi se on niin tärkeää?
Chat-palvelut eivät ole enää uusi juttu. Me, jos ketkä se tiedetään. Chattien arkipäiväistymisen myötä, erilaiset nyanssit palveluissa nousevat helpommin ja helpommin esille. Uskallankin väittää, että nykyään entistä merkityksellisemmän kohtaamisen, noh.. merkitys on myös jatkuvasti enemmän ja enemmän tärkeää. Merkitykselliset, briljantit jopa, kohtaamiset verkossa, ovatkin olleet toimintamme keskiössä aivan alusta lähtien. Mikä tekee kohtaamisesta merkityksellisen? Miksi […]
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: 3 Asiakaskokemukseen vaikuttavaa tekijää verkkoympäristössä
Valtaosa asiakkaan ja yritysten välisestä kontaktista tapahtuu verkkoympäristössä. Siellä kilpailijat ovat vain klikkauksen päässä ja erot tuotteiden hinnoissa sekä laadussa pieniä. Tästä syystä asiakaskokemuksen merkitys verkkoympäristössä on noussut merkittäväksi kilpailutekijäksi. Hyvällä digitaalisella asiakaskokemuksella tiedetäänkin olevan positiivisia vaikutuksia esimerkiksi asiakkaiden määrään, myyntiin ja asiakkaiden uskollisuuteen. Vaikka digitaalisen asiakaskokemuksen tärkeys tunnistetaan, käytännön toteutuksessa on usein vielä parantamisen […]
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: Vuorovaikutuksen merkitys verkkokaupassa: Chat -palvelun vaikutus asiakkaiden asenteisiin ja toimintaan
Tämän päivän äärimmäisen kilpailullisessa verkkokaupassa laadukkaalla asiakaspalvelulla ja vuorovaikutteisella kommunikoinnilla on suuri merkitys asiakkaiden hankinnassa ja säilyttämisessä. Chat -palvelu löytyykin tänä päivänä yhä useamman yrityksen verkkosivuilta ja chatin liiketoiminnallisista hyödyistä onkin olemassa paljon näyttöä. Tiedetään esimerkiksi, että chat -palvelun avulla voidaan parantaa asiakaskokemusta, vähentää ostoskorin hylkäämistä ja kasvattaa myyntiä. Sen sijaan vähemmän tiedetään siitä, miten […]
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: Aktiivista myyntiä ja dataa päätöksentekoon sekä muita vähemmän tunnettuja chat –palvelun hyötyjä
Asiakkaiden jatkuvasti nousevien odotusten sekä jatkuvasti kiristyvän kilpailun johdosta asiakaspalvelun tarjoaminen myös verkkosivustolla on pikkuhiljaa siirtynyt mukavasta lisästä kohti välttämätöntä työkalua. Sen lisäksi, että asiakkaat tänä päivänä käyttävät chat -palvelua mieluummin kuin puhelinta tai sähköpostia, asiakaspalvelun puutteen verkkosivuilta tiedetään myös johtavan negatiivisiin asiakaskokemuksiin. Usein chat -palvelua ajatellaan reaktiivisena tai jopa passiivisena asiakaspalvelutyökaluna, jonka ainoana tehtävänä […]
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: Kysyimme asiakkailtamme palautetta chat-palvelustamme – näin meille vastattiin!
Teimme asiakastyytyväisyys- ja kehittämiskyselyn lokakuussa 2016 tavoitteenamme kerätä palautetta palvelumme tasosta sekä ajatuksia siitä, mihin suuntaan asiakkaamme toivovat chat-palveluamme kehitettävän. Asiakaspalautekysely lähetettiin kaikille Finnchat Oy:n olemassa oleville asiakkaille. Vastaamiseen käytettiin ensisijaisesti verkkolomaketta ja vaihtoehtoisesti puhelinhaastattelua asiakkaan oman toiveen mukaan. Vastauksia kyselyymme saimme 41 kappaletta. Tässä wrap-up tuloksista: Merkittävin etu Finnchat™ chat-palvelussa? “Itse emme pystyisi vastaamaan […]
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: NPS eli Net Promoter Score – “Kuinka todennäköisesti suosittelisit tätä yritystä ystävällesi tai työtoverillesi?”
Yksi yritysten suosima asiakasuskollisuuden mittari on NPS eli englanniksi Net Promoter Score. Saamastaan kritiikistä huolimatta NPS-lukua pidetään perinteisiä asiakastyytyväisyyskyselyjä parempana työkaluna ja asiakasuskollisuuden mittarina. Jopa kaksi kolmasosaa Yhdysvaltain tuhannesta suurimmasta yrityksestä (ns. Fortune 1000 lista) käyttää NPS-mittaria. NPS-luku on yksinkertainen, nopea, mitattava ja vakioitu luku, jonka vertailu onnistuu helposti. Net Promoter Score -menetelmä perustuu yhteen […]
Lue artikkeli