Net Promoter Score
Humm
Lue artikkeli: NPS-asiakasuskollisuuden ja kasvun mittarina – Onko mittari sitä mitä luvataan?
Kirjoitimme taannoin blogissa lyhyen artikkelin Net promoter score-mittarista, ja se vetää edelleenkin lukijoita puoleensa päivittäin. Tästä intoutuneena lähdin tarkastelemaan tämän laajalti käytetyn mittarin toimivuutta uudemman kerran, ja tutustuin tutkimuksiin aiheen tiimoilta. Seuraavassa artikkelissa tarkastelen kyseistä mittaria eri tutkimusten sekä käyttäjäkokemukseen perehtyneiden tahojen perspektiivistä, ja käsittelen sitä kohtaan esitettyä kritiikkiä. Olemme itse hyödyntäneet NPS-mittaria omassa työssämme, […]
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: NPS eli Net Promoter Score – “Kuinka todennäköisesti suosittelisit tätä yritystä ystävällesi tai työtoverillesi?”
Yksi yritysten suosima asiakasuskollisuuden mittari on NPS eli englanniksi Net Promoter Score. Saamastaan kritiikistä huolimatta NPS-lukua pidetään perinteisiä asiakastyytyväisyyskyselyjä parempana työkaluna ja asiakasuskollisuuden mittarina. Jopa kaksi kolmasosaa Yhdysvaltain tuhannesta suurimmasta yrityksestä (ns. Fortune 1000 lista) käyttää NPS-mittaria. NPS-luku on yksinkertainen, nopea, mitattava ja vakioitu luku, jonka vertailu onnistuu helposti. Net Promoter Score -menetelmä perustuu yhteen […]
Lue artikkeli