Blogi
Humm
Lue artikkeli: Chat ja Chatbot rekrytoinnin tukena
Live-Chat ja Chatbot liitetään usein verkkoliiketoiminnan kentällä liidien generoimiseen, myynnin kasvatukseen sekä realiaikaiseen asiakaspalveluun. Yksi näkökulma joka usein jää vähemmälle huomiolle on chatin hyödyntäminen rekrytoinnissa. Käyn tässä tekstissä läpi muutamia chatin etuja osana rekrytointiprosessia, ja tarkastelen myös chabottia rekrytoinnin apukätenä. Chat-palvelusta on muodostunut jo standardi yritysten verkkosivuilla, ja sen myötä myös chatbot on kasvattanut markkinaosuuttaan […]
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: Finnchat Unicorn – Customer Delight Specialist: Linda Heikkilä
Tällä kertaa Finnchat Unicorn -henkilökuvassa meille esittäytyy Dynamo-tiimin luottopelaaja, Customer Delight Specialistina toimiva Linda Heikkilä. Linda on ollut vuodesta 2017 asti Finnchatilla tekemässä briljantteja asiakaskohtaamisia – takana niitä on jo rapian 22 000 keskustelun edestä, noin 80 eri sivustolla. Tsekkaa alta Lindan mietteitä työstä, meidän työyhteisöstä ja tietysti myös siitä, mitä muuta arkeen mahtuu työn […]
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: 3 Asiakaskokemukseen vaikuttavaa tekijää verkkoympäristössä
Valtaosa asiakkaan ja yritysten välisestä kontaktista tapahtuu verkkoympäristössä. Siellä kilpailijat ovat vain klikkauksen päässä ja erot tuotteiden hinnoissa sekä laadussa pieniä. Tästä syystä asiakaskokemuksen merkitys verkkoympäristössä on noussut merkittäväksi kilpailutekijäksi. Hyvällä digitaalisella asiakaskokemuksella tiedetäänkin olevan positiivisia vaikutuksia esimerkiksi asiakkaiden määrään, myyntiin ja asiakkaiden uskollisuuteen. Vaikka digitaalisen asiakaskokemuksen tärkeys tunnistetaan, käytännön toteutuksessa on usein vielä parantamisen […]
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: Mitä on Conversational Marketing?
Conversational marketing on yksi viime aikojen puhutuimpia aiheita markkinoinnin saralla. Mitä conversational marketing oikein tarkoittaa ja mitä hyötyä keskustelevasta markkinointistrategiasta on yrityksille? Aloitetaan määritelmästä. Hubspot määrittelee conversational marketing -termin seuraavasti: “Conversational marketing is the ability to have 1:1 personal conversations across multiple channels – meeting customers how, when and where they want.” Conversational marketing, vapaasti […]
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: Customer Delight Specialistin viikko Finnchatilla
Maanantai Taas koittaa maanantai. Ah, tuo niin surullisen kuuluisa viikon aloituspäivä, jolloin kaikki on vaikeaa. Vai onko? Miksi maanantaista jää jo sanana sellainen maku suuhun, että sitruunan puraisukin kuoren läpi tuntuu paremmalta vaihtoehdolta? Oma mielipiteeni on se, että teemme maanantaista omalla asenteella ja suhtautumisella jostain syystä vaikeamman, kuin se todellisuudessa on. Maanantailla on tärkeä osa […]
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: Tekoäly vuonna 2019
Keskustelu tekoälystä on lähtenyt kiihtymään hurjalla temmolla viimeisten vuosien aikana. Tekoälystä ei keskustella enää vain oppineiden IT-ammattilaisten keskuudessa, ja tämä verrattain mystinen entiteetti on saavuttanut jalansijaa myös arkisissa kahvipöytäkeskusteluissa. Tekoälystä on tullut myös arkinen avustaja, ja alustauskollisuudesta riippuen sitä kutsutaan esimerkiksi Siriksi. “Koneen kyky imitoida ihmisen älyllistä käyttäytymistä” – Merriam-Webster Vuodesta 2019 povataan tekoälylle todella […]
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: Miten parantaa asiakaskokemusta B2B verkkosivuilla?
Asiakaskokemuksesta on viime vuosina tullut tärkeä osa yritysten bisnesstrategiaa ja kilpailukeinoja. Positiivisen asiakaskokemuksen tiedetään vaikuttavan positiivisesti esimerkiksi asiakkaan näkemykseen koko yrityksestä, asiakkaiden tyytyväisyyteen sekä osto- ja suositteluaikomuksiin. Asiakaskokemusta pidettiin pitkään vain B2C puolen asiana, mutta myös B2B puolella on viimeistään lähiaikoina herätty asiakaskokemukseen panostamisen tärkeyteen. Silti todelliset panostukset asiakaskokemukseen etenkin B2B verkkosivuilla jäävät usein käytännössä […]
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: Vuorovaikutuksen merkitys verkkokaupassa: Chat -palvelun vaikutus asiakkaiden asenteisiin ja toimintaan
Tämän päivän äärimmäisen kilpailullisessa verkkokaupassa laadukkaalla asiakaspalvelulla ja vuorovaikutteisella kommunikoinnilla on suuri merkitys asiakkaiden hankinnassa ja säilyttämisessä. Chat -palvelu löytyykin tänä päivänä yhä useamman yrityksen verkkosivuilta ja chatin liiketoiminnallisista hyödyistä onkin olemassa paljon näyttöä. Tiedetään esimerkiksi, että chat -palvelun avulla voidaan parantaa asiakaskokemusta, vähentää ostoskorin hylkäämistä ja kasvattaa myyntiä. Sen sijaan vähemmän tiedetään siitä, miten […]
Lue artikkeli