Siirry sisältöön
Humm
  • Ratkaisut
    • Monikanavaiset palvelut
      • Monikanavainen asiakaspalvelu
      • Monikanavainen myynti
      • Palveluautomaatiot
    • Datapalvelut
      • Ohjausryhmät
      • Arvoraportit
      • CRM-datan rikastaminen
    • Suunnittelupalvelut
  • Tietoa
    • Blogi
    • Kokemuksia
    • Materiaalit
  • Rekry
  • Ota yhteyttä

Humm

tammi 12

  • Jaa artikkeli Twitterissä
  • Jaa artikkeli Linkedinissä
  • Jaa artikkeli Facebookissa

Jopa 35 % verkkokaupan asiakkaista kaipaa asiakaspalvelua

ongelmatilanne

“Vain 35 % verkkokaupan asiakkaista kaipaa asiakaspalvelua”, rääkyy Fonectan ja IROResearchin marras–joulukuussa 2015 toteuttama tutkimus, jossa selvitettiin, mitä asiakaspalvelu merkitsee verkkokaupan asiakkaille.

Toisin sanoen joka kolmas asiakkaista voi jättää ostoksen kokonaan tekemättä, koska ei saa tarvitsemaansa tukea ja asiakaspalvelu verkossa on unohdettu. Siinä menee melkoisesti verkkokaupan myyntiä ohi suun. Jokaisen verkkokaupan ylläpitäjän kannattaakin lukea tulokset näin: Jopa 35 % verkkokaupan asiakkaista kaipaa asiakaspalvelua Fonectan ja IROResearchin tekemän tutkimuksen mukaan.

jopa 30 % poistui verkkokaupasta.

Tutkimuksemme chatin hyödyistä verkkokaupassa antoi samankaltaisia lukuja. Ongelmatilanne oli tullut vastaaan 31.7% asiakkaista, jotka vierailicat kyselyn verkkokaupoissa. Heistä jopa 30 % poistui verkkokaupasta. Chatissa asiakaspalvelija taas pystyi ratkaisemaan ongelmatilanteista yli 72 % ja mahdollisti asiakkaan ostoprosessin loppuun viemisen.

Chatin asiakaspalvelija ratkaisi ongelmatilanteista 72,4 %

En usko, että numeroita tarvitsee pyöritellä tämän enempää, vaan ne puhuvat jo puolestaan. Asiakaspalvelulla on verkkokaupassa merkittävä vaikutus tuloksellisuuteen.

Oletko siis valmis jättämään kolmasosan asiakkaistasi heitteille?

Fonectan ja IROResearchin tutkimuksen löydät tästä linkistä: Vain reilu kolmasosa kaipaa asiakaspalvelua verkkokaupassa

Meidän tutkimuksemme voit lukea täältä: Chatin hyödyt verkkokaupassa

Blogi

Humm

Kuinka ChatGPT modernisoisi asiakaspalvelun? 

Humm - modernia asiakaspalvelua.

Piia Raidén

Mitä Humm on asiakkaille – kutsuvierastilaisuuden tunnelmia

Jere Kattelus

Mitä Humm on henkilöstölle – lanseerausjuhlien tunnelmia

Humm

Finnchat ja Northbound yhdistyivät – uuden yrityksen nimi on Humm

Humm

Näin teet laadukasta ensikontaktointia – Osa 3 – Ensikontaktin resepti

Ensikontaktoinnin opas - Northbound


Kategoriat

  • Asiakaskokemus
  • Asiakaspalvelu
    • Asiakaspalvelun ulkoistaminen
    • Chat-palvelu
    • Chatbot
  • Myynnin ulkoistaminen
  • Verkkokauppa
  • Yleinen
  • Ratkaisut
    • Monikanavaiset palvelut
      • Monikanavainen asiakaspalvelu
      • Monikanavainen myynti
      • Palveluautomaatiot
    • Datapalvelut
      • Ohjausryhmät
      • Arvoraportit
      • CRM-datan rikastaminen
    • Suunnittelupalvelut
  • Tietoa
    • Blogi
    • Kokemuksia
    • Materiaalit
  • Rekry
  • Tietosuojaseloste
  • Evästeet

Yhteys

asiakaspalvelu@humm.fi

Helsinki

Kansakoulukatu 3, 00100 Helsinki

Jyväskylä

Seminaarinkatu 32, 40100 Jyväskylä

Ota yhteyttä

  • instagram
  • youtube
  • linkedin
  • facebook
Humm

Rakkaudella, MEOM