Siirry sisältöön
Humm
  • Ratkaisut
    • Monikanavaiset palvelut
      • Monikanavainen asiakaspalvelu
      • Monikanavainen myynti
      • Palveluautomaatiot
    • Datapalvelut
      • Ohjausryhmät
      • Arvoraportit
      • CRM-datan rikastaminen
    • Suunnittelupalvelut
  • Tietoa
    • Blogi
    • Kokemuksia
    • Materiaalit
  • Rekry
  • Ota yhteyttä

Humm

tammi 27

  • Jaa artikkeli Twitterissä
  • Jaa artikkeli Linkedinissä
  • Jaa artikkeli Facebookissa

Onko B2B tunnebisnestä?

Kuluttajapuolella on jo pitkään tykitetty tunnepohjaista markkinointia alan mahdollisuutena.

Perinteisten – tylsien tai jopa surkeiden – kuluttajapalvelujen käyttäminen vähenee sitä mukaa, kun varteenotettavia vaihtoehtoja syntyy.Entä onko B2B tunnebisnestä? Jos saat asiakkaasi taistelemaan (kirjaimellisesti) puolestasi, voit olla melko tyytyväinen yritykseesi.

via GIPHY

Joskus aikoja sitten oli vielä ok ottaa asioista selvää ihan ajan kanssa. Soitella läpi frendit ja puolitutut. Kysyä kokemuksista ja huhuista. Palveluiden kohdalla tämä aika alkaa olla ohi. Netflix jyrää kotimaiset vaihtoehdot silkalla monipuolisuudellaan ja helppoudellaan. Netflix on myös trendikäs. Oletko jo kuullut käsitteestä ’Netflix and chill’?

Nyt samaa todellista asiakaslähtöisyyttä on tuotu jopa autokauppaan. Jos asiakas ei löydä tai saa riittävästi informaatiota heti, hän kaikkoaa hetkessä. Ovatko perinteiset kauppamuodot valmiina, kun asiakas ei oikeasti välitäkään myyntimiehen lipevästä suostuttelusta pakkasessa, vaan tekee autokaupat pian kotoaan läppäriltä?

“…tekee autokaupat pian kotoaan läppäriltä.

B2B:ssä asiakkaat ovat loppujen lopuksi samoja tallaajia kuin kuluttajapuolellakin. Vaikka päätöksiä tuskin tehdään ihan heittämällä, yhä useampi päättäjä tekee lopullisen päätöksen, koska “tultiin parhaiten toimeen ja hommassa oli tekemisen meininki”.

Tunteet ovat päättävässä asemassa, eikä huono palvelu enää kannata. Enkä tarkoita nyt vain tönkköä asennetta myynnissä, vaan koko ostoprosessin kattavaa palvelua.

Milloin viimeksi teit B2B-hankinnan yritykseltä, jonka kanssa et tullut toimeen?

Blogi

Humm

Kuinka ChatGPT modernisoisi asiakaspalvelun? 

Humm - modernia asiakaspalvelua.

Piia Raidén

Mitä Humm on asiakkaille – kutsuvierastilaisuuden tunnelmia

Jere Kattelus

Mitä Humm on henkilöstölle – lanseerausjuhlien tunnelmia

Humm

Finnchat ja Northbound yhdistyivät – uuden yrityksen nimi on Humm

Humm

Näin teet laadukasta ensikontaktointia – Osa 3 – Ensikontaktin resepti

Ensikontaktoinnin opas - Northbound


Kategoriat

  • Asiakaskokemus
  • Asiakaspalvelu
    • Asiakaspalvelun ulkoistaminen
    • Chat-palvelu
    • Chatbot
  • Myynnin ulkoistaminen
  • Verkkokauppa
  • Yleinen
  • Ratkaisut
    • Monikanavaiset palvelut
      • Monikanavainen asiakaspalvelu
      • Monikanavainen myynti
      • Palveluautomaatiot
    • Datapalvelut
      • Ohjausryhmät
      • Arvoraportit
      • CRM-datan rikastaminen
    • Suunnittelupalvelut
  • Tietoa
    • Blogi
    • Kokemuksia
    • Materiaalit
  • Rekry
  • Tietosuojaseloste
  • Evästeet

Yhteys

asiakaspalvelu@humm.fi

Helsinki

Kansakoulukatu 3, 00100 Helsinki

Jyväskylä

Seminaarinkatu 32, 40100 Jyväskylä

Ota yhteyttä

  • instagram
  • youtube
  • linkedin
  • facebook
Humm

Rakkaudella, MEOM