Blogi
Humm
Lue artikkeli: Tekoäly peilaa yhteiskuntaa
Onko vielä liian aikaista? Tekoälyn saavutuksia ei voi kiistää ja on väistämätöntä, että se tulee hivuttautumaan mitä arkisimpiin askareihin, kuten kukkien kasteluun ja huonevalon kirkkauteen sekä kauppareissuihin. Pysähdyin pohtimaan YLE:n artikkelin myötä tekoälyn huonoja ja hieman pelottaviakin ominaisuuksia. Kyseessä ei tällä kertaa ole se ensimmäisenä mieleen tuleva robottien maailmanvalloitus, vaan niinkin arkinen asia kuin työnhaku. […]
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: Finnchat uudistaa henkilökohtaisen palvelun Apple Business Chatin avulla
Apple julkisti kesäkuun alussa kehittävänsä täysin uudenlaisen tavan yritysten ja asiakkaiden väliseen kommunikaatioon, joka tulee olemaan tarjolla uudessa iOS 11:ssa. Developer Preview:na julkistettu asiakastuki, Apple Business Chat, tarjoaa asiakkaille mahdollisuuden reaaliaikaiseen chat-palveluun suoraan Applen omissa ohjelmissa – Safarissa, Spotlightissa, Sirissä ja Mapseissa. Myös Finnchat seuraa erityisellä mielenkiinnolla tätä mullistavaa kehitystä, joten rekisteröidyimme heti mukaan Developer […]
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: Digibarometri 2017 – Suomi hopealta tekoälyn ykköseksi?
Onko hype tekoälyn ympärillä ylimitoitettua? Tänä vuonna Digibarometri keskittyi tekoäly-teeman ympärille. Tekoälymarkkinoiden pedataan kasvavan huimasti kymmenen vuoden skaalalla ja barometri 2017 ottikin kantaa tekoälyn-tilaan ja erityisesti Suomen mahdollisuuksiin tekoälymarkkinoiden ykköseksi. Aihe, johon pääministeri Juha Sipiläkin otti kantaa 2017 helmikuussa (Kauppalehti 28.2.2017). Onko hype tekoälyn ympärillä ylimitoitettua? Niin. Suomen viime vuodelta ansaittu Digibarometri-kulta vaihtui tänä vuonna […]
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: 3 tapaa hyödyntää chat-palvelua Black Friday -alennusmyynnissä
Adobe arvioi, että suomalaiset käyttävät verkkokauppaan 65,2 miljoonaa euroa Black Friday -alennusmyynnissä 25. marraskuuta 2016 (Adobe Digital Index Holiday Shopping Prediction -tutkimus). Tästä rytinästä kannattaa verkkokauppiaan ottaa kaikki irti. Myös chat-palvelussaan. suomalaiset käyttävät verkkokauppaan 65,2 miljoonaa euroa kyseisessä alennusmyynnissä 1. Keskustelunavaukset ja “skripti” Tarjouksia voidaan tuoda esille verkkokaupan automaattisissa keskustelunavauksissa sekä tietysti muutenkin chat-keskusteluissa. Lisämyynti […]
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: Black Friday kasvaa räjähdysmäisesti
Numbers represent search interest relative to the highest point on the chart for the given region and time. A value of 100 is the peak popularity for the term. A value of 50 means that the term is half as popular. – Google Trends Black Friday kasvaa Suomessa kiihtyvällä tahdilla, sen osoittaa muun muassa Google […]
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: NPS eli Net Promoter Score – “Kuinka todennäköisesti suosittelisit tätä yritystä ystävällesi tai työtoverillesi?”
Yksi yritysten suosima asiakasuskollisuuden mittari on NPS eli englanniksi Net Promoter Score. Saamastaan kritiikistä huolimatta NPS-lukua pidetään perinteisiä asiakastyytyväisyyskyselyjä parempana työkaluna ja asiakasuskollisuuden mittarina. Jopa kaksi kolmasosaa Yhdysvaltain tuhannesta suurimmasta yrityksestä (ns. Fortune 1000 lista) käyttää NPS-mittaria. NPS-luku on yksinkertainen, nopea, mitattava ja vakioitu luku, jonka vertailu onnistuu helposti. Net Promoter Score -menetelmä perustuu yhteen […]
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: Kysyimme asiakkailtamme palautetta chat-palvelustamme – näin meille vastattiin!
Teimme asiakastyytyväisyys- ja kehittämiskyselyn lokakuussa 2016 tavoitteenamme kerätä palautetta palvelumme tasosta sekä ajatuksia siitä, mihin suuntaan asiakkaamme toivovat chat-palveluamme kehitettävän. Asiakaspalautekysely lähetettiin kaikille Finnchat Oy:n olemassa oleville asiakkaille. Vastaamiseen käytettiin ensisijaisesti verkkolomaketta ja vaihtoehtoisesti puhelinhaastattelua asiakkaan oman toiveen mukaan. Vastauksia kyselyymme saimme 41 kappaletta. Tässä wrap-up tuloksista: Merkittävin etu Finnchat™ chat-palvelussa? “Itse emme pystyisi vastaamaan […]
Lue artikkeli
Humm
Lue artikkeli: Conversational Commerce ei kaipaa botteja
Chris Messina (Uber) loi yhden tämän vuoden hehkuvimmista termeistä jo vuonna 2015 julkaisemassaan artikkelissa. Conversational commerce (suomeksi: keskusteleva kaupankäynti) kiteyttää suunnan, johon verkkokaupankäynti on vääjäämättä menossa – tai mitä kuluttajat hakevat. “…utilizing chat, messaging, or other natural language interfaces (i.e. voice) to interact with people, brands, or services and bots that heretofore have had no […]
Lue artikkeli