Siirry sisältöön
Humm
  • Ratkaisut
    • Monikanavaiset palvelut
      • Monikanavainen asiakaspalvelu
      • Monikanavainen myynti
      • Palveluautomaatiot
    • Datapalvelut
      • Ohjausryhmät
      • Arvoraportit
      • CRM-datan rikastaminen
    • Suunnittelupalvelut
  • Tietoa
    • Blogi
    • Kokemuksia
    • Materiaalit
  • Rekry
  • Ota yhteyttä

Humm

marras 14

  • Jaa artikkeli Twitterissä
  • Jaa artikkeli Linkedinissä
  • Jaa artikkeli Facebookissa

Black Friday & Cyber Monday – 2017

black-friday-and-cyber-monday-header-image

Yhdysvalloista lähtöisin olevat tapahtumat aloittavat epävirallisesti joulusesongin myös tänä vuonna! Black Fridayta vietetään 24.11., jonka jälkeisenä maanantaina 27.11. on Cyber Mondayn vuoro. Me Finnchatilla valmistaudumme kyseisiin ostospäiviin huolella yhdessä päämiestemme kanssa.

Bonuswayn tekemään kyselyyn vastanneista jopa 85% aikoo tehdä ostoksensa verkossa Black Fridayna (Kauppalehti, 7.11.2017).

Mustana Perjantaina verkkokauppa on selkeästi kiinnostavampi verrattuna kivijalkaan. Chatin tehokkuus niin myynnissä ja asiakaspalvelussakin korostuvat entisestään kiireisenä myyntipäivänä.

Vuoden suurimpia myyntipäiviä monella alalla, toisaalta oiva hetki luoda brändiä

Black Fridaysta odotetaan monella alalla vuoden suurinta myyntipäivää, tarkoittaen sitä, että päivää varten suunnitellaan paljon kampanjoita sekä tarjouksia myyntien nostamiseksi. Toisaalta Black Friday on myös oiva tilaisuus rakentaa brändiä ja siitä voidaan muokata vaikkapa tapahtuma, joka liittyy jollakin tavalla esimerkiksi hyväntekeväisyyteen tai ympäristönsuojeluun.

Kaikki yritykset eivät lähde mukaan hintakilpailuun vaan pyrkivävät säväyttämään jollain ihan uudella tapaa.

säväyttävien tarjousten tekeminen hankaloituu koko ajan (Talouselämä, 8.11.2017).

Cyber Monday, jota vietettiin ensimmäisen kerran vuonna 2005, on alun perin ollut pienempien kauppojen tarjouspäivä verkossa (Talouselämä, 8.11.2017).

Valmistautuminen päämiesten kanssa

Jotta pystymme vastaamaan myyntipäivien hulinaan tehokkaasti, olemme varautuneet pitempiin aukioloaikoihin ja kasvaneisiin kontaktimääriin normaalien aukioloaikojen sisällä. Asiakkaamme myös toivovat yhä useammin laajennettua aukioloaikaa perjantain hulinoihin. Lisäksi chat-tekijämme tutustuvat kampanjamateriaaleihin, sekä tarjouksiin ajoissa etukäteen.

Hyvä yhteydenpito päämieheen on ensisijaisen tärkeää. Tehokkaalla kommunikaatiolla esimerkiksi mahdolliset tekniset ongelmat pystytään korjaamaan käden käänteessä.

Veronpalautuspäivästä Suomen oma Black Friday?

Veronpalautuspäivästä (5.12.) povataan uutta ostospäivää Suomessa. Esimerkiksi Sokos on jo lanseerannut Verot Veks -tapahtuman, joka muistuttaa hieman Black Fridayta tarjouksinensa. Nähtäväksi jää, miten tapahtuma ottaa tuulta alleen tulevina vuosina!

Ostospäivien kirjo on nimittäin jo melko laaja, ja esimerkiksi alkujaan kiinalainen Single’s day on myös tekemässä tuloaan markkinoille (Talouselämä, 8.11.2017).

Viime vuonna onnistuimme kolminkertaistamaan verkkokauppa-asiakkaamme myynnnin per keskustelu! Alta löydät muutaman muun avainluvun viime vuoden Black Fridaysta.

black-friday-vs-last-friday

Älä siis epäröi ottaa yhteyttä meihin, autamme mielellämme pääsemään tavoitteisiin ja niiden yli niin Black Fridayna kuin kaikkina vuoden muinakin päivinä!

Erityinen kiitos haastatellulle: Key Account Manager, Joni Rautanen!

Lähteet:

Elina Hakola, Talouselämä 8.11.2017, ”Musta perjantai ja Sinkkujen päivä tasaavat kaupan tuloja – šokkitarjousten teko vaikeutuu”

Kauppalehti 7.11.2017, ”Kännykkä on suosituin Black Friday -ostos”

  • alennusmyynti
  • black Friday

Blogi

Humm

Kuinka ChatGPT modernisoisi asiakaspalvelun? 

Humm - modernia asiakaspalvelua.

Piia Raidén

Mitä Humm on asiakkaille – kutsuvierastilaisuuden tunnelmia

Jere Kattelus

Mitä Humm on henkilöstölle – lanseerausjuhlien tunnelmia

Humm

Finnchat ja Northbound yhdistyivät – uuden yrityksen nimi on Humm

Humm

Näin teet laadukasta ensikontaktointia – Osa 3 – Ensikontaktin resepti

Ensikontaktoinnin opas - Northbound


Kategoriat

  • Asiakaskokemus
  • Asiakaspalvelu
    • Asiakaspalvelun ulkoistaminen
    • Chat-palvelu
    • Chatbot
  • Myynnin ulkoistaminen
  • Verkkokauppa
  • Yleinen
  • Ratkaisut
    • Monikanavaiset palvelut
      • Monikanavainen asiakaspalvelu
      • Monikanavainen myynti
      • Palveluautomaatiot
    • Datapalvelut
      • Ohjausryhmät
      • Arvoraportit
      • CRM-datan rikastaminen
    • Suunnittelupalvelut
  • Tietoa
    • Blogi
    • Kokemuksia
    • Materiaalit
  • Rekry
  • Tietosuojaseloste
  • Evästeet

Yhteys

asiakaspalvelu@humm.fi

Helsinki

Kansakoulukatu 3, 00100 Helsinki

Jyväskylä

Seminaarinkatu 32, 40100 Jyväskylä

Ota yhteyttä

  • instagram
  • youtube
  • linkedin
  • facebook
Humm

Rakkaudella, MEOM