Siirry sisältöön
Humm
  • Ratkaisut
    • Monikanavaiset palvelut
      • Monikanavainen asiakaspalvelu
      • Monikanavainen myynti
      • Palveluautomaatiot
    • Datapalvelut
      • Ohjausryhmät
      • Arvoraportit
      • CRM-datan rikastaminen
    • Suunnittelupalvelut
  • Tietoa
    • Blogi
    • Kokemuksia
    • Materiaalit
  • Rekry
  • Ota yhteyttä

Humm

kesä 21

  • Jaa artikkeli Twitterissä
  • Jaa artikkeli Linkedinissä
  • Jaa artikkeli Facebookissa

Finnchat uudistaa henkilökohtaisen palvelun Apple Business Chatin avulla

Apple julkisti kesäkuun alussa kehittävänsä täysin uudenlaisen tavan yritysten ja asiakkaiden väliseen kommunikaatioon, joka tulee olemaan tarjolla uudessa iOS 11:ssa. Developer Preview:na julkistettu asiakastuki, Apple Business Chat, tarjoaa asiakkaille mahdollisuuden reaaliaikaiseen chat-palveluun suoraan Applen omissa ohjelmissa – Safarissa, Spotlightissa, Sirissä ja Mapseissa.

Myös Finnchat seuraa erityisellä mielenkiinnolla tätä mullistavaa kehitystä, joten rekisteröidyimme heti mukaan Developer Preview -ohjelmaan, ja tällä hetkellä olemme Applen hyväksyttävänä. Olemme sitoutuneet olemaan alan edelläkävijöitä ja haluamme tuoda asiakkaillemme aina ensimmäisenä digitaalisen maailman uusimmat trendit.

”Unlike automated AI support chat systems that only last summer were predicted to wipe out apps, Apple’s approach to customer service with Business Chat focuses on personal, customized interaction with a real person.”

Finnchat jakaa hyvin samanlaisen vision Applen kanssa siitä, miten asiakkaiden kanssa tulee viestiä. Haluamme nimenomaan tarjota henkilökohtaista palvelua oikean ihmisen kanssa, ja sen mitä monet muut ovat tehneet chatbottien kanssa, me korvaamme aidolla ihmistenvälisellä vuorovaikutuksella. Emme unohda myöskään tilannetajuista myyntiasennetta, joka on vain oikean henkilön hallittavissa.

Miten Business Chat toimii?

Personal-chat-service-apple

Edellä mainituissa Applen ohjelmissa – Safari etc. – tulee olemaan chat-kuvake, jonka avulla asiakas voi aloittaa chat-keskustelun yrityksen asiakaspalvelijan kanssa Applen iMessagessa. Kuvake on näkyvillä mm. Spotlightin hakutuloksissa tai Mapsin yritystiedoissa. Chat-kuvake sisältää pienen palan koodia, joka tunnistaa esimerkiksi käyttäjän sijainnin tai tuotteen mitä asiakas on etsimässä. Tämä mahdollistaa entistä laadukkaamman asiakaspalvelun. Lisäksi chat-keskusteluissa on käytössä kaikki normaalit iMessagen ominaisuudet kuten kuvien, liitteiden ja linkkien jakaminen. Näiden avulla ongelmanratkaisusta tulee helpompaa kaikille osapuolille, kun tietoa voidaan jakaa tarkemmin ja laajemmin.

iMessagen laajennukset mahdollistavat myös esimerkiksi kalenterinäkymän ajanvarausta varten tai kuvallisen esityksen valittavista tuotevaihtoehdoista suoraan chatissa. Jatkossa on siis jopa mahdollista hoitaa kaikki asiat suoraan chat-ikkunassa poistumatta siitä lainkaan. Loistavaa!

Laajat mahdollisuudet

Tällä hetkellä Business Chat on vielä kehitysvaiheessa, mutta se tulee yleisön käyttöön heti, kun tekniset asiat saadaan kuntoon. Odotamme innolla päivää, jolloin saamme implementoida Business Chatin myös Finnchatin käyttöön. Tällä hetkellä teemme paljon suunnitelmia, jotta olemme hyvin valmistautuneita, kun palvelu julkaistaan. Tulevaisuudessa chattailla voi käytännössä missä vain – pelkästään klikkaamalla älypuhelimen ruutua kerran tai pari.

Applen jutun Developer Preview:sta voit lukea kokonaisuudessaan täältä.

Haluatko kuulla lisää, miten Apple Business Chattia voidaan soveltaa yrityksen käytössä?

  • asiakaspalvelu

Blogi

Humm

Kuinka ChatGPT modernisoisi asiakaspalvelun? 

Humm - modernia asiakaspalvelua.

Piia Raidén

Mitä Humm on asiakkaille – kutsuvierastilaisuuden tunnelmia

Jere Kattelus

Mitä Humm on henkilöstölle – lanseerausjuhlien tunnelmia

Humm

Finnchat ja Northbound yhdistyivät – uuden yrityksen nimi on Humm

Humm

Näin teet laadukasta ensikontaktointia – Osa 3 – Ensikontaktin resepti

Ensikontaktoinnin opas - Northbound


Kategoriat

  • Asiakaskokemus
  • Asiakaspalvelu
    • Asiakaspalvelun ulkoistaminen
    • Chat-palvelu
    • Chatbot
  • Myynnin ulkoistaminen
  • Verkkokauppa
  • Yleinen
  • Ratkaisut
    • Monikanavaiset palvelut
      • Monikanavainen asiakaspalvelu
      • Monikanavainen myynti
      • Palveluautomaatiot
    • Datapalvelut
      • Ohjausryhmät
      • Arvoraportit
      • CRM-datan rikastaminen
    • Suunnittelupalvelut
  • Tietoa
    • Blogi
    • Kokemuksia
    • Materiaalit
  • Rekry
  • Tietosuojaseloste
  • Evästeet

Yhteys

asiakaspalvelu@humm.fi

Helsinki

Kansakoulukatu 3, 00100 Helsinki

Jyväskylä

Seminaarinkatu 32, 40100 Jyväskylä

Ota yhteyttä

  • instagram
  • youtube
  • linkedin
  • facebook
Humm

Rakkaudella, MEOM