3 tapaa hyödyntää chat-palvelua Black Friday -alennusmyynnissä
Adobe arvioi, että suomalaiset käyttävät verkkokauppaan 65,2 miljoonaa euroa Black Friday -alennusmyynnissä 25. marraskuuta 2016 (Adobe Digital Index Holiday Shopping Prediction -tutkimus). Tästä rytinästä kannattaa verkkokauppiaan ottaa kaikki irti. Myös chat-palvelussaan.
suomalaiset käyttävät verkkokauppaan 65,2 miljoonaa euroa kyseisessä alennusmyynnissä
1. Keskustelunavaukset ja “skripti”
Tarjouksia voidaan tuoda esille verkkokaupan automaattisissa keskustelunavauksissa sekä tietysti muutenkin chat-keskusteluissa. Lisämyynti on entistä helpompaa chat-palvelun avulla, kun taustavaikuttajana on kiire hyödyntää tarjouksista parhaat. “Skripti”, eli keskustelulle asetetut suuntaviivat, kannattaa myös päivittää Black Friday -alennuspäivää varten.
2. Aukioloajat ja Black Friday
Nyt kannattaa harkita ovien pitämistä auki vähän pidempään. Ainakin verkossa. Tehokkaat myyntitunnit chat-palvelussa joustavat erikoistapahtumn tunnelmissa helposti tavallisia aukioloaikoja myöhempään. Esimerkiksi uusia alennuksia saatetaan puskea ulos joka tunti.
3. “Pöhinä”
Kivijalassa kävijät saadaan helposti tietyn “ostohulluuden” partaalle kovemman myyntityön ja näkyvämmän markkinoinnin avulla. Netissä muita kävijöitä harvoin huomaa tai tiedostaa, mutta myyjän sieltä voi bongata (chatissa!). Hyvin briiffatut ja motivoituneet chat-tekijät pystyvät tekemään ihmeitä verkossa, jolloin myyntiä tehostava “hulina” on taattu.
Black Friday ei ole ainut verkkomyynnin kannalta merkittävä päivä. Joulun myyntisesonki lähestyy, ja nyt ehtii vielä laittaa verkkokaupan chatin kuntoon. Kysy meiltä tarjousta.