Intercom & Chatbot – Mihin kaikkeen Intercomin botit taipuvat?
Kuten aiemmin kerroimme, Finnchat aloitti kumppanuuden Yhdysvaltalaisen ohjelmistoyhtiö Intercomin kanssa. Intercom chatbot ja chat-alusta hakee vertaistaan, ja laadukkaasta tuotteesta viestii myös yrityksen huomattava kasvu viime vuosien aikana.
Mikä tekee siis juuri Intercomista niin hyvän? Tähän kysymykseen löytyisi huomattava määrä vastauksia sillä Intercom -ohjelmisto tuo merkittävää lisäarvoa yrityksen kaikille osa-alueille. Näistä varmasti merkittävimpinä voidaan mainita myynti, markkinointi sekä asiakaspalvelu.
Tässä kirjoituksessa esittelen lyhyesti muutaman erilaisen chatbotin joita Intercomilla voidaan rakentaa nopeasti sekä ilman koodi-osaamista. Joten, eiköhän aloiteta!
- Validointibotti
Validointibotti on yksi myynnin alkupään suurimmista sankareista. Tämän botin työhön kuuluu erotella verkkovierailijoiden joukosta potentiaaliset liidit sekä jaotella nämä liidit vielä oikeisiin koreihin. Botti esittää kysymykset jotka kohtaavat yrityksen kriteerit liideille, ja vastauksesta riippuen suorittaa sille määritellyt toimenpiteet. Esimerkkinä, jos potentiaalinen liidi kuuluu yrityksen tärkeimpään asiakaskuntaan, botti ohjaa keskustelun suoraan myyntitiimille jotta vuoropuhelu saadaan käyntiin välittömästi.
Validointibotti hoitaa tonttinsa 24/7, ja nappaa liidit verkosta myös toimistoaikojen ulkopuolella.
- Suosittelubotti
Live-Chat on auttanut verkko-ostoksilla olevia asiakkaita jo vuosia. Verkossa tapahtuva kauppa ei kuitenkaan rajoitu kivijalkojen tavoin vain aukioloaikoihin, ja tällöin suosittelubotti astuu estradille. Suosittelubotti kysyy vierailijalta muutaman kysymyksen jonka perusteella se osaa suositella hänelle yrityksen tarjonnasta sopivimmat tuote- tai palveluvaihtoehdot ja linkittää ne suoraan keskusteluikkunaan.
- Tukibotti
Tukibotti huolehtii siitä että verkossa apua etsivän asiakkaan ongelmiin reagoidaan nopeasti. Valitettavan moni meistä varmasti tunnistaa tilanteen jossa olemme etsineet epätoivoisesti omaa ongelmaa kuvastavaa ratkaisua erilaisilta FAQ tai Support sivuilta. Tukibotti osaa vastata tarkasti asiakkaan kysymyksiin, ja silloin jos tilanne vaatii pääsyä esimerkiksi tilausjärjestelmiin, ohjaa botti keskustelun suoraan asiakaspalvelutiimille.
Nämä botit ovat vain muutamia esimerkkejä siitä mihin Intercom -ohjelmisto taipuu. Yhteisenä nimittäjänä voidaan havaita botin kyvykkyys hoitaa etulinjan työt ja ohjata asiakas oikealle tiimille kun tilanne sitä vaatii. Botti auttaa yrityksen eri osa-alueita vapauttamaan aikaa sille työlle missä asiantuntijuutta vaaditaan, ja se hoitaa luontevasti ne toistuvat tehtävät jotka kuuluvat yrityksen liiketoimintaan.
Sikäli tahdot kuulla miten Intercom helpottaisi teidän yrityksenne toimintaa, napauta sivun oikeasta reunasta löytyvää chat-ikonia!