Kuinka hyödyntää NBF:n kaupallista potentiaalia?
❓ Miten saada kaupallista arvoa NBF:stä?
Nordic Business Forum (NBF) on täynnä inspiroivia puheenvuoroja, jotka ovat tapahtuman keskiössä, mutta se on myös oiva tilaisuus avata uusia kaupallisia keskusteluja siinä sivussa. Tässä muutamia vinkkejä, joiden avulla voit saada tapahtumasta myös kaupallista hyötyä yrityksellesi.
💡 Hyödynnä Brellaa tehokkaasti
Brellan tapaamismahdollisuudet ovat rajallisia ja lyhyitä, joten ole tarkka siinä, keitä tapaat, jos tavoitteesi on aloittaa kaupallisia keskusteluja. Henkilökohtainen verkostoituminen on avainasemassa, joten pidä kutsuviestisi maltillisina – vältä liian myyviä viestejä. Tavoitteenasi tulisi olla yhteyden luominen, joka johtaa jatkotapaamisiin tapahtuman jälkeen.
Suodata potentiaaliset henkilöt, jotka ovat kiinnostuneita liiketoimintasi kannalta olennaisista aiheista. Paras lähestymistapa on valita ajankohtainen teema ja lähettää kutsu esimerkiksi näin: ”Uskon, että sinulla voisi olla mielenkiintoisia näkemyksiä aiheesta X. Olisi mukavaa keskustella tarkemmin ja tutustua sinuun.”
💡 Sovi jatkotapaaminen
Jätä Brella -tapaamisen loppuun muutama minuutti aikaa, jotta voit ehdottaa jatkoa: ”Mielestäni keskustelumme oli hedelmällinen, ja olisi hienoa jatkaa tätä tapahtuman jälkeen. Voisin myös kertoa tarkemmin, miten voisimme olla teille avuksi.” Pidä kalenteri valmiina ja sovi konkreettinen aika jo tässä vaiheessa, jos mahdollista.
Jos tapaaminen osuu tauon alle, voit myös kysyä, haluaisiko vastapuoli jatkaa keskustelua kahvilla tai ruokailun merkeissä. Tämä on myös loistava tilaisuus esitellä kollegoitasi tai tutustua uusiin ihmisiin yhdessä.
💡 Spontaanit kohtaamiset
Vaikka Brella on keskeinen työkalu tapaamisten järjestämiseen, ole avoin myös spontaaneille kohtaamisille. MUISTA valmistella terävä hissipuhe etukäteen – tulet kertomaan sen monta kertaa päivien aikana. Saatat esimerkiksi kohdata potentiaalisen asiakkaan vaikkapa lounaspöydässä, joka kysyy: ”Mitä teidän yrityksenne tekee?”
Perinteisistä käyntikorteistakaan ei ole haittaa tässä tapahtumassa.
💡 Erotu ja jää mieleen
Tuhannet osallistujat pukeutuvat tapahtumaan samankaltaisiin business casual -vaatteisiin. Haluaisitko erottua ja jäädä mieleen? Se ei vaadi pukukoodin rikkomista. Potentiaaliset asiakkaat tapaavat kymmeniä tai satoja muita, joilla on kaupallinen agenda mielessä. Jatkopalaverissa voi olla etua, jos sinut muistetaan esimerkiksi siisteistä kengistä tai erottuvasta paidasta.
💡 Muistiinpanot ja jälkihoito
Kirjoita muistiin kaikki kohtaamiset ja selkeät toimenpiteet. Tapahtuman kiireessä et ehdi aina päivittää CRM:ää, mutta voit olla huoletta, kun asiat ovat ylhäällä paperilla tai muistikirjassa, ja ne voi tallentaa myöhemmin.
Vaikka et saisikaan sovittua tapaamista tapahtuman aikana, todennäköisyys onnistua jälkikäteen kasvaa, jos voit viestiä: ”Juteltiin NBF:ssä ja kerroit… Tuli vielä mieleen, että…” NBF:ssä, kuten muissakaan tapahtumissa, ei kannata tavoitella nopeita kauppoja. Hyvä valmistautuminen ja selkeä prosessi jälkihoitoon ovat avain kaupallisiin tuloksiin, joita et ehkä muutoin olisi saanut.
💡 Muista nauttia
Älä unohda nauttia itse tapahtumasta! Jätä aikaa myös tauoille ja palautumiselle. Vaikka illan jatkot kuulostavat houkuttelevilta, muista pitää maltti, jos aamulla on sovittuna tapaamisia Brellan kautta.
💙 Humm-tiimi mukana!
Paikalla ovat Hummilta toimitusjohtaja Ilja Aalto, CS-puolelta Tanja Grönholm ja Sales-puolelta Tommi Kauppinen. Löydät meidät Brellasta!
Mikäli haluat päästä nyt jo keskustelemaan yrityksenne tilanteesta ulkoistetun asiakaspalvelun tai myynnin ulkoistamisen osalta, voit varata ajan myyjiemme kalenteriin!