Siirry sisältöön
Humm
  • Palvelut
    • Humm CS – Asiakaspalvelu ja -kokemus
    • Humm Sales – B2B-myynti
  • Blogi
  • Kokemuksia
  • Oppaat
  • Rekry
  • Ota yhteyttä

Humm

syys 16

  • Jaa artikkeli Twitterissä
  • Jaa artikkeli Linkedinissä
  • Jaa artikkeli Facebookissa

Kuinka hyödyntää NBF:n kaupallista potentiaalia?

❓ Miten saada kaupallista arvoa NBF:stä?

Nordic Business Forum (NBF) on täynnä inspiroivia puheenvuoroja, jotka ovat tapahtuman keskiössä, mutta se on myös oiva tilaisuus avata uusia kaupallisia keskusteluja siinä sivussa. Tässä muutamia vinkkejä, joiden avulla voit saada tapahtumasta myös kaupallista hyötyä yrityksellesi.

💡 Hyödynnä Brellaa tehokkaasti

Brellan tapaamismahdollisuudet ovat rajallisia ja lyhyitä, joten ole tarkka siinä, keitä tapaat, jos tavoitteesi on aloittaa kaupallisia keskusteluja. Henkilökohtainen verkostoituminen on avainasemassa, joten pidä kutsuviestisi maltillisina – vältä liian myyviä viestejä. Tavoitteenasi tulisi olla yhteyden luominen, joka johtaa jatkotapaamisiin tapahtuman jälkeen.

Suodata potentiaaliset henkilöt, jotka ovat kiinnostuneita liiketoimintasi kannalta olennaisista aiheista. Paras lähestymistapa on valita ajankohtainen teema ja lähettää kutsu esimerkiksi näin: ”Uskon, että sinulla voisi olla mielenkiintoisia näkemyksiä aiheesta X. Olisi mukavaa keskustella tarkemmin ja tutustua sinuun.”

💡 Sovi jatkotapaaminen

Jätä Brella -tapaamisen loppuun muutama minuutti aikaa, jotta voit ehdottaa jatkoa: ”Mielestäni keskustelumme oli hedelmällinen, ja olisi hienoa jatkaa tätä tapahtuman jälkeen. Voisin myös kertoa tarkemmin, miten voisimme olla teille avuksi.” Pidä kalenteri valmiina ja sovi konkreettinen aika jo tässä vaiheessa, jos mahdollista.

Jos tapaaminen osuu tauon alle, voit myös kysyä, haluaisiko vastapuoli jatkaa keskustelua kahvilla tai ruokailun merkeissä. Tämä on myös loistava tilaisuus esitellä kollegoitasi tai tutustua uusiin ihmisiin yhdessä.

💡 Spontaanit kohtaamiset

Vaikka Brella on keskeinen työkalu tapaamisten järjestämiseen, ole avoin myös spontaaneille kohtaamisille. MUISTA valmistella terävä hissipuhe etukäteen – tulet kertomaan sen monta kertaa päivien aikana. Saatat esimerkiksi kohdata potentiaalisen asiakkaan vaikkapa lounaspöydässä, joka kysyy: ”Mitä teidän yrityksenne tekee?”

Perinteisistä käyntikorteistakaan ei ole haittaa tässä tapahtumassa.

💡 Erotu ja jää mieleen

Tuhannet osallistujat pukeutuvat tapahtumaan samankaltaisiin business casual -vaatteisiin. Haluaisitko erottua ja jäädä mieleen? Se ei vaadi pukukoodin rikkomista. Potentiaaliset asiakkaat tapaavat kymmeniä tai satoja muita, joilla on kaupallinen agenda mielessä. Jatkopalaverissa voi olla etua, jos sinut muistetaan esimerkiksi siisteistä kengistä tai erottuvasta paidasta.

💡 Muistiinpanot ja jälkihoito

Kirjoita muistiin kaikki kohtaamiset ja selkeät toimenpiteet. Tapahtuman kiireessä et ehdi aina päivittää CRM:ää, mutta voit olla huoletta, kun asiat ovat ylhäällä paperilla tai muistikirjassa, ja ne voi tallentaa myöhemmin.

Vaikka et saisikaan sovittua tapaamista tapahtuman aikana, todennäköisyys onnistua jälkikäteen kasvaa, jos voit viestiä: ”Juteltiin NBF:ssä ja kerroit… Tuli vielä mieleen, että…” NBF:ssä, kuten muissakaan tapahtumissa, ei kannata tavoitella nopeita kauppoja. Hyvä valmistautuminen ja selkeä prosessi jälkihoitoon ovat avain kaupallisiin tuloksiin, joita et ehkä muutoin olisi saanut.

💡 Muista nauttia

Älä unohda nauttia itse tapahtumasta! Jätä aikaa myös tauoille ja palautumiselle. Vaikka illan jatkot kuulostavat houkuttelevilta, muista pitää maltti, jos aamulla on sovittuna tapaamisia Brellan kautta.

💙 Humm-tiimi mukana!

Paikalla ovat Hummilta toimitusjohtaja Ilja Aalto, CS-puolelta Tanja Grönholm ja Sales-puolelta Tommi Kauppinen. Löydät meidät Brellasta!

Mikäli haluat päästä nyt jo keskustelemaan yrityksenne tilanteesta ulkoistetun asiakaspalvelun tai myynnin ulkoistamisen osalta, voit varata ajan myyjiemme kalenteriin!

  • arvon luominen
  • asiakaskokemus
  • asiakaspalvelu
  • B2B-myynti
  • monikanavainen asiakaspalvelu
  • monikanavainen myynti
  • Nordic Business Forum

Blogi

Humm

Asiakaskokemus vai kustannustehokkuus? Fiksu palvelu ei valitse vaan yhdistää

Humm

Asiakaspalvelun mittaristo – Näin mittaat oikeita asioita

Humm

5 askelta verkkokaupan asiakaspalvelun ulkoistamiseen ilman stressiä

Humm

Webinaaritallenne: Älä optimoi myyntiprosessiasi vaan asiakkaan ostoprosessia.

Humm

Myynnin ulkoistaminen teollisuudessa


Lataa opas

Ilmainen opetusvideo: Miten B2B-myynti tuplattiin 90 päivässä?

Lataa opas

Kategoriat

  • Asiakaskokemus
  • Asiakaspalvelu
    • Asiakaspalvelun ulkoistaminen
    • Chat-palvelu
    • Chatbot
  • Myynnin ulkoistaminen
    • CRM
  • Verkkokauppa
  • Yleinen
  • Palvelut
    • Asiakaspalvelu ja -kokemus – Humm CS
      • Asiantuntijapalvelut
      • Automaatio -ja itsepalvelut
      • Ulkoistettu asiakaspalvelu
    • Humm Sales – B2B-myynti
  • Tietoa
    • Blogi
    • Kokemuksia
    • Materiaalit
  • Rekry
  • Tietosuojaseloste
  • Evästeet

Yhteys

asiakaspalvelu@humm.fi

Jyväskylä

Seminaarinkatu 32, 40100 Jyväskylä

Ota yhteyttä

  • instagram
  • youtube
  • linkedin
  • facebook
Humm

Rakkaudella, MEOM