Täyden kympin yhteistyö – Erimoverin B2B-myynnissä Hummin tuottamat liidit ovat merkittävässä roolissa
Asiakastarina: Erimover

Aktiivisen terveyden palveluita tarjoava Erimover aloitti aktiivisen B2B-myynnin kolme vuotta sitten ja alkuvaiheessa liidejä hankittiin pääosin HR-alan vuosittaisilta messuilta. Pandemian alkaessa messuja ei järjestetty, joten liidihankintaan oli keksittävä uusia keinoja.
Tähän kohtaan Hummin palvelu sopi erinomaisesti. Vaikka Erimoverilla on edelleen joitain messukontakteja myyntiputkessa, tehdään myyntiä tällä hetkellä pääsäntöisesti Hummin kautta tulleiden liidien avulla.
“Liidien hankinta ja kontaktointi on B2B-myynnissä iso työ, ja myyjän näkökulmasta on antoisaa, että pääsee edistämään heti kuumaa liidiä kylmäkontaktien sijaan. Koska Hummilla on liidituotantoon hyvät työkalut, oli luontevaa ulkoistaa asia toimijalle, joka pystyy kotiuttamaan meille tehokkaasti liidejä”, kertoo Erimoverin myynnistä vastaava Sonja Laurén.
Tuloksellisesti Erimoverille on onnistuttu viikosta toiseen tuottamaan tasaisesti laadukkaita keskustelunavauksia. Alussa testailtiin, millaiset keskustelunavaukset ovat hedelmällisiä, ja kun Humm otti käsittelyyn oikean henkilön ohjaukset, saatiin kasaan toimiva malli.
“Meille on tärkeää, että liidit on oikeasti kuumia ja tällä hetkellä minulle toimitetaan liidejä vasta, kun vastaanottaja on oikeasti valmis tapaamiseen. Tällaisia minulle tulee 3–8 viikossa ja olen äärimmäisen tyytyväinen liidien laatuun ja määrään.”
Yhteistyö on nyt jatkunut vuoden verran ja Erimoverin myyntiputkea on täytetty hyvällä tahdilla. Muutamia pieniä ja keskisuuria kauppoja on saatu haastavana pandemia-aikanakin kotiutettua ja tarjouksia on paljon vetämässä.
“Meillä on tällä hetkellä yli miljoonalla pienempiä sekä suurempia tarjouksia ulkona sellaisille tahoille, joiden kanssa keskustelut on aloitettu Hummin kampanjoiden kautta. Pandemia on venyttänyt monilla päätöksiä, mutta vuoden vaihteen tienoilla aletaan luultavasti nähdä, kuinka suuri osa näistä kotiutetaan,“ iloitsee Laurén.

Laurén kehuu tulosten lisäksi toimivaa ja nopeaa yhteistyötä.
“Olen tosi tyytyväinen Hummin toimintaan, ja mulla on täysi luotto teihin. Arvosanaksi antaisin täyden kympin” Laurén aloittaa ja jatkaa perusteluilla:
“Yhteistyö Martin ja Juuson kanssa on loistavaa, ja teidän asiakaspalvelu on tosi nopea. Kampanjoita varten rakentamanne viestit on hyviä ja niihin halutut muutokset saatiin käytäntöön jouhevasti.”
Raportoinnin osalta kehuja saa erityisesti viikoittain toimitettavan raportti.
“Tykkään teidän viikkoraportista. Se on hyvin selkeä eikä liian pitkä.”
Sonja Laurén kokee, että liiketoiminnassa yleensäkin on hyvä ulkoistaa sellaiset oman ydinliiketoiminnan ulkopuolelle jäävät asiat, joihin joku toinen on erikoistunut – tässä tapauksessa liidien hankinta. Myynnin alkupään ulkoistamista Hummille Laurén suosittelee kasvua tavoitteleville yrityksille.
“Jos stratupilla on vahvasti targettina B2B-puoli, tällainen sijoitus on hyvä tehdä jo startup-vaiheessa. Kuitenkin viimeistään kasvuyritysvaiheessa liidien hankinnan ulkoistamista kannattaa miettiä!”